אפס בתיירות

סדרת הכתבות של נוגה ניר-נאמן בחדשות 10 מגלה ממצאים מדאיגים

נגה ניר נאמן / צילום: ענבל מרמרי
נגה ניר נאמן / צילום: ענבל מרמרי

מתיירות למלוכה

"אפס בתיירות", ראשון-חמישי 20:40 לערך, חדשות 10

מדי פעם אני ממליץ כאן על צפייה בסדרות של כתבות אקטואליה שמשולבות במשדרי החדשות השונים (בעיקר במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 10). אלא שהפעם מדובר בהרבה יותר מכך, שכן משהו מדהים קרה לסדרת הכתבות (המעולה לכשעצמה) של נוגה ניר-נאמן, שמשודרת השבוע מדי ערב (עד מחר) תחת הכותרת "אפס בתיירות".

ניר-נאמן יצאה לחפש אתונות, כלומר תיירות - ומצאה מלוכה, כלומר חזרה עם כתב אישום נוראי נגד "הממלכה".

על-פי התחקיר, מסתבר כי מדינת ישראל, שאמונה על קידום התיירות, בעצם חותרת תחת הענף, ובמקום לסייע להגדיל את ההיצע - פועלת רק כדי לחלוב עוד מפרת העוסקים בתיירות, שגם כך בקושי עומדת על רגליה.

ופתאום, תוך כדי הצפייה, מתברר שזו לא התיירות, טמבל, כי אם משל על תפקודה של המדינה, שבעוד אזרחיה מתקוטטים ומחליפים מהלומות של ימין-שמאל, הרי שכל זה אינו אלא מסך עשן שמאחוריו פועלים פוליטיקאים ופקידים כדי לקדם אינטרסים צרים ולחגוג על חשבון הקופה הציבורית (המשפט האחרון הוא אחרי עידון מסיבי, שכן אפילו הנייר אינו סובל את מה שרציתי לכתוב באמת).

כאשר מביטים דרך הצוהר שקרעה עבורנו ניר-נאמן גם בשאר התחומים - תחבורה, ביטחון, רווחה, תרבות ועוד - מתחשק לבכות, אבל בה-בעת גם לברך את חדשות 10.

* ציון: 9

מעבר לים

"אפיזודס" - עונה רביעית, יום רביעי 22:00, ערוץ yes oh

אני מנסה להתאפק, לספור עד 10 - ולא מצליח להגיע אפילו ל-3 - לפני שאומר לכם שמדובר בסדרה הכי מצחיקה בטלוויזיה. יחד עם זאת, אם סדרות טלוויזיה היו פיינטים של בירה (מתנצל, צר עולמי כעולם נמלה שנקלעה לשלולית בירה) - אזי "אפיזודס" הייתה ה"גינס": טעם נרכש שמי שאהב לא יחליפו לעולם באחר, אבל מי שלא - לא יבין מה מצחיק כאן.

אני מניח שמי שנדרש עתה לתקציר העונות הקודמות, כנראה לא ממש מחבב את הסדרה, אך מאחר שלעולם לא מאוחר לרכוש טעמים חדשים, הנה היא בקליפת אגוז:

זוג תסריטאים בריטיים מצליח להגשים את החלום האמריקאי ולמכור את הסיטקום שלו לאולפן הוליוודי. מכאן הכול משתבש, כשמתחיל תהליך של התאמה לשוק האמריקאי, גם של הסדרה עצמה, אבל לא פחות מכך - של בני הזוג התסריטאים, שחווים משבר תרבותי, זוגי ואישי.

העונה החדשה נפתחת דווקא בלונדון, שאליה חזרו השניים במטרה לחזור לשפיות ולעבוד על הזוגיות, אבל אז מתברר שהרשת, שרוצה לחסום את דרכו של מאט לה בלנק (לנצח "ג'ואי" מ"חברים") אל המתחרים, מחליטה להזמין מהסדרה פרקים נוספים - למורת-רוחם של כל המעורבים בה.

* ציון: 9