היזם שהקדים את כחלון וקנה 2 דירות במודיעין ב-3.6 מ' ש'

שפירא הוא אחד מארבעה אחים השולטים בשפיר הנדסה ■ שכרו עמד אשתקד על 1.4 מיליון שקל ■ בנוסף הוא מחזיק, בדומה לשלושת אחיו, ב-20% מניות שפיר הנדסה, בשווי שוק של 480 מיליון שקל

המהלך בו נקט משרד האוצר, להקדים את כניסתו לתוקף של החוק להעלאת מס הרכישה על משקיעי נדל"ן, עורר בימים האחרונים פעילות אינטנסיבית בקרב ציבור המשקיעים הצפוי להיפגע מהחוק. אחד מהמשקיעים שהזדרזו להגדיל את פורטפוליו הנדל"ן הפרטי שלהם רגע לפני כניסת החוק לתוקף, היום (ד') במקום בתחילת החודש הבא, היה חן שפירא - אחד מארבעת האחים המחזיקים בשליטה בקבוצת התשתיות והנדל"ן שפיר הנדסה .

שפיר הנדסה עדכנה הבוקר כי חתמה אתמול על הסכמי רכישה מותנים עם שפירא, לרכישת שתי דירות מגורים בנות 5 חדרים כל אחת בפרויקט שהיא מקימה בעיר מודיעין, תמורת סכום של 3.6 מיליון שקל - כ-1.8 מיליון שקל עבור כל אחת מהדירות. בשפיר הנדסה ציינו כי ההסכמים בין הצדדים כפופים לקבלת אישורים שונים, וכי "במועד זה אין כל ודאות כי יתקבלו לעסקה האישורים המתאימים".

מדובר בפרויקט מודיעין-נופים של החברה, הכולל הקמת כ-230 דירות ב-5 מגדלים בני 11 קומות, בשטח של כ-71 אלף מ"ר בשכונת נופים שבעיר מודיעין. שפיר, באמצעות שפיר מגורים, זכתה בסוף 2014 במרכז של המינהל על הקרקע, שתנאיו קבעו כי השלמת התשלום על הקרקע נדרשת להתבצע עד סוף החודש. בחודש מארס האחרון חתמה שפיר על הסכם הלוואה בהיקף של 77 מיליון שקל למימון הקרקע.

חן שפירא מכהן כמנכ"ל תחום ייזום הנדל"ן של קבוצת שפיר, בשכר שעמד אשתקד על 1.4 מיליון שקל. בנוסף הוא מחזיק, בדומה לשלושת אחיו, ב-20% מניות שפיר הנדסה, בשווי שוק של 480 מיליון שקל.

רצים להקדים את מס הרכישה

על הקדמת העלאתו של מס הרכישה למשקיעי נדל"ן ל-8% הוחלט מוקדם יותר השבוע בוועדת הכספים של הכנסת. מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הסביר כי "יש עכשיו ריצה מאוד גדולה של משקיעים לקנות דירות. יש מלאי מוגבל של דירות, ואנחנו לא רוצים שבתשעת הימים האחרונים כל הדירות ייחטפו על ידי המשקיעים, ולא יישארו דירות לזוגות צעירים".

שפיר הנדסה, הנמצאת בשליטת האחים הראל, ישראל, גיל וחן שפירא, הונפקה בבורסה בדצמבר האחרון, אחרי שגייסה כ-410 מיליון שקל בהנפקת כ-20% ממניותיה, לפי שווי חברה של כ-1.7 מיליארד שקל. מאז ההנפקה עלתה מנייתה ב-17%.

שפיר החלה בפעילות בשנת 1968 וכיום פועלת בארבעה תחומים עיקריים: ייצור, מכירה ושיווק חומרי גלם לענף הבנייה (תעשייה); ביצוע פרויקטים של הקמת תשתיות ומבנים (תשתיות); הקמה והפעלת פרויקטים לאומיים הממומנים על-ידי המגזר הפרטי (זכיינות); וייזום נדל"ן למגורים.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה סבלה שפיר מצניחה של 86% בהכנסותיה ממגזר ייזום הנדל"ן למגורים בישראל, שהסתכמו ב-22 מיליון שקל בלבד, וזאת בשל ירידה במספר הדירות שמסרה בתקופה זו ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ובהתאם להכרה בהכנסות לפי כללי החשבונאות. סך ההכנסות ברבעון הראשון נחלשו ב-27% ל-501.5 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה צנח ב-50% ל-26 מיליון שקל.

בשבוע שעבר עדכנה שפיר כי טרם השלימה את הסגירה הפיננסית של החלק הצפוני בכביש 6, וכי היא נמצאת במו"מ להשלמת הנדרש לכך.