ערוץ 1 זכאי לזכויות לסרט על יגאל עמיר - אך לא ישדר אותו

עם זאת, הערב ישודרו בתוכנית "מבט שני" קטעים מתוך הסרט, במסגרת משדר שיעסוק בחופש הביטוי

יגאל עמיר / צלם: אריאל ירוזלימסקי
יגאל עמיר / צלם: אריאל ירוזלימסקי

ערוץ 1 זכאי לקבל את הזכויות לשידור של הסרט השנוי במחלוקת "אל סף הפחד" על יגאל עמיר, אולם הנהלת רשות השידור בחרה שלא לממש זכות זו.

עם זאת, הערב (ד') ישודרו בתוכנית "מבט שני" קטעים מתוך הסרט, במסגרת משדר שיעסוק בחופש הביטוי, ובכלל זה התמיכה של משרד התרבות באירועי ומוסדות תרבות.

בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי הסרט "אל סף הפחד" - העוסק בלריסה טרימבובלר, רעייתו יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, ובו קטעים נדירים בהם נראה עמיר משוחח עם בנו בטלפון ומספר לו סיפורים לפני השנה - צפוי להיות משודר במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים. עם זאת, בסופו של דבר, לאחר התערבות שרת התרבות מירי רגב, הוחלט שלא להקרין את הסרט במסגרת הפסטיבל, אלא בהקרנה מיוחדת שתקדים אותו.

כעת נודע כי לרשות השידור יש הסכם שנתי עם חברת ההפצה "ג'ורני מן" המפיצה את הסרט ברחבי העולם, במסגרתו לרשות יש זכות ראשונים לרכישה של כמות שעות קבועה באופן שנתי.

למרות שהסרט מוצע לערוץ 1, העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, החליט שלא לרכוש ולא לשדר את הסרט במלואו.

מרשות השידור נמסר כי "הערוץ הראשון לא מתכוון לשדר את הסרט במלואו. במסגרת ההסכם הקיים של רשות השידור עם חברת ההפצה הבינלאומית 'ג'ורני מן', רשאי הערוץ הראשון לרכוש מספר דקות שידור בעלות ערך טלוויזיוני וחדשותי לשידור על-פי בחירתנו. מתוקף זכותנו זו, הערב במסגרת תכנית התחקירים של הערוץ הראשון, 'מבט שני', ישודר קטע מהסרט, וזאת במסגרת דיון על חופש הביטוי".