ת"א ננעלה בירידות שערים; קבוצת דלק, פז ופריגו טיפסו

מנהיגי גוש האירו ועמיתיהם מיוון לא הצליחו אתמול להגיע לפשרה והפגישה המכרעת תמשיך גם היום ■ מניות הגז במוקד: היום מתכנס הקבינט המדיני-בטחוני במטרה לאשר את מתווה הגז עליו הוסכם ■ אופציות המעו"ף פקעו ב-1,669.54

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה שלילית. זאת, בהתאם למגמה בבורסות אירופה, בצל הדרמה היוונית שממשיכה לטלטל את השווקים. מניות הנדל"ן והגז ריכזו עניין בעקבות ההחלטות דרמטיות של הממשלה בתחומים אלה. אופציות המעו"ף פקעו ברמה של 1,669.54, ירידה של 0.76%. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בנטייה לירידות קלות. מחזור המסחר מסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל.

סוגיית יוון ממשיכה להשפיע על השווקים בעולם גם היום, לקראת הכרעות גורליות היום או בימים הקרובים. העיתון "פייננשל טיימס" מדווח היום כי האיחוד האירופי הציב לראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אולטימטום: הגש הצעה משופרת לנושים עד 13:00 (שעון ישראל) או שהצעת הנושים תהיה היחידה שתעלה לדיון בפגישת שרי האוצר של גוש האירו שתתקיים היום. "רמת התסכול גבוהה מאוד. אני לא רואה עסקה באופק", אמר אחד הגורמים המקורבים לנושא ל"פייננשל טיימס".

ובזירה המקומית, היום מתכנס הקבינט המדיני-בטחוני במטרה לאשר את מתווה משק הגז. אתמול נחשף ב"גלובס" כי המדינה וראשי משק הגז הגיעו להסכמה לפיה השותפיות ימכרו את מאגרי הגז "כריש" ותנין" בתוך 14 חודשים. אם המאגרים לא יימכרו בטווח הזמן הזה, הם יועברו לחזקת נאמן שימכור אותם תוך 4 חודשים. בכך נפתרה מחלוקת מהותית בין הצדדים. הקבינט יאלץ לאשר היום גם כי מדובר בסוגיה מדינית ביטחונית שמצדיקה את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה, שממאן לאשר את המתווה. מניות הגז המשיכו לבלוט במסחר. נציין את רציו , ישרמאקו , אבנר ודלק קידוחים . (לסיפור המלא)

שוקי האג"ח והמט"ח ממשיכים להיסחר בתנודתיות ולהגיב להחלטה הדרמטית של בנק ישראל ביום שני השבוע להותיר את ריבית חודש יולי על כנה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר ההחלטה, ראשי הבנק הצהירו כי לפי התחזית לא צפויות עוד הורדות ריבית השנה, תחזית שהובילה לירידות חדות באג"ח הממשלתיות הארוכות ובשערי החליפין.

לקריאה נוספת: תחזית היא רק תחזית - גם אם היא של בנק ישראל

כפי שנחשף ב"גלובס", השליטה בנייר חדרה (59%) נמכרת לקרן פימי של ישי דוידי תמורת 354 מיליון שקל, או 117.88 שקל לכל מניית נייר חדרה, המשקף פרמיה של 31% למחיר הבסיס של המניה בבורסה בת"א היום, והמשקף לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל. בתגובה, מניית נייר חדרה קפצה אתמול בבורסה בכ-7% למחיר של 97.5 שקל.

לאחר שחברת מזור רובוטיקה דיווחה השבוע על מכירת מערכת הרנסנס ה-50 שלה בארה"ב, מעדכנת היום החברה על קבלת הזמנות לרכישת שתי מערכות נוספות, האחת מארה"ב והשנייה מספרד.