הסטארט-אפ הישראלי Qwilt מגייס 25 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיה להאצת סטרימינג של תכני וידיאו באינטרנט ■ את סבב הגיוס הובילה Disrupt-ive Late Stage, קרן ההשקעות בחברות בוגרות של טל ברנח, עם 16 מיליון דולר

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית Qwilt, שפיתחה טכנולוגיה להאצת סטרימינג של תכני וידיאו באינטרנט, גייסה 25 מיליון דולר. את הסיבוב הובילה Disrupt-ive Late Stage, קרן ההשקעות בחברות בוגרות של טל ברנח, עם 16 מיליון דולר. הקרן, הפועלת מישראל ומניו יורק ומורכבת משורה של משקיעים פרטיים, השקיעה בשנה שעברה גם בחברת Iron Source וזו ההשקעה השנייה שלה בחברה בוגרת, לאחר שהקרן הרגילה של Disrupt-ive, שמתמחה בהשקעות בחברות צעירות, ביצעה כבר 13 השקעות ב-22 החודשים האחרונים.

לצד Disrupt-ive הצטרפה גם קרן ההשקעות Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט ודרור ברמן לצד השקעה מ-Cisco Investments, זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה סיסקו. עוד השתתפו בסיבוב הקרנות שהשקיעו בסבבים הקודמים: אקסל, בסמר, מרקר ו-Redpoint Ventures. עד היום גייסה החברה סך כולל של 65 מיליון דולר, כשהסבב הקודם נסגר לפני כשנתיים.

חברת Qwilt, שהקימו ב-2010 אלון מאור ודן סחר, מציעה לספקיות הגישה לאינטרנט תשתית ייעודית - שכוללת ניתוח מעמיק של צריכת התכנים האזורית ואחסון מקומי של קטעי הווידיאו הרלוונטיים, מה שמאפשר גישה מהירה יותר של המשתמש הסופי לתכנים. המיקוד של החברה הוא בהאצת צריכת הווידיאו באמצעות סטרימינג (הזרמה) בשירותים מובילים כמו נטפליקס, hulu או יו-טיוב, לעומת תכנים המיועדים להורדה. בחברה טוענים כי הפתרון שלהם מעביר את התכנים למשתמש הסופי במהירות גבוהה לפחות פי חמישה לעומת פתרונות מתחרים. בסיסקו העריכו לאחרונה כי עד 2019, 80% מהתעבורה הגלובלית באינטרנט תהיה וידיאו - לעומת 67% בלבד ב-2014.

"יש שינוי משמעותי באופן שבו צורכים כיום וידיאו באינטרנט לאור התפשטות השימוש במכשירי מובייל ואימוץ של מודלים כלכליים חדשים לסטרימינג של וידיאו אונליין. הצוות המרשים של Qwilt - עם מומחיות נרחבת בתחום הרשתות והאחסון - יצר טכנולוגיה מרשימה שפותרת את האתגרים הקיימים בתחום", ציין טל ברנח, שותף כללי ב=Disrupt-ive.

"זיהינו את מלוא ההזדמנות לבעיית הווידיאו באינטרנט בשלב מוקדם והבאנו פתרון שתומך בכל סוגי הווידיאו אונליין, כולל סטרימינג בשידור חי", אמר אלון מאור, מנכ"ל ומייסד-שותף של Qwilt. "יתרה מזאת, הרחבנו באופן אקטיבי את קו המוצרים שלנו כדי שיתמוך בכל סוגי הרשתות - אפילו רשתות בקמפוסים באוניברסיטאות. סבב הגיוס החדש יאיץ את היכולת שלנו להצמיח את החברה ולפרוס את הטכנולוגיה שלנו מהר יותר. אנחנו גאים להיות חלק מהפורטפוליו המרשים של המשקיעים האסטרטגיים שלנו".