גיוס של 16 מיליון דולר ל-Qwilt שמאפשרת העברת וידיאו ברשת

החברה מציעה לספקיות הגישה לאינטרנט תשתית ייעודית - שכוללת ניתוח מעמיק של צריכת התכנים האזורית ואחסון מקומי של קטעי הווידיאו הרלוונטיים, מה שמאפשר גישה מהירה יותר של המשתמש הסופי לתכנים

חברת הסטארט-אפ Qwilt, שמספקת תוכנה להעברת וידיאו יעילה באינטרנט, הודיעה על השלמת סבב גיוס חדש, שלישי במספר, בגובה 16 מיליון דולר. את הגיוס החדש הובילה קרן בסמר והשתתפו בו המשקיעים הקיימים - הקרנות אקסל, רד-פוינט ומרקר. מאז הקמתה גייסה החברה כ-40 מיליון דולר.

את Qwilt הקימו ב-2010 אלון מאור המנכ"ל, דן סחר, יובל שחר היו"ר, וגיורא ירון. מלבד סחר, שאר היזמים היו מעורבים ב-P-Cube, שנמכרה לסיסקו ב-2004. במובן מסוים, ממשיכה Qwilt את הפונקציונאליות שהציעה P-Cube, באספקת פתרון לאופטימיזציה של תכנים שעוברים באינטרנט כדי לשפר את שירותי התקשורת. המיקוד ב- Qwilt הוא בתכני וידיאו שמיועדים להגיע בזרימה (בניגוד להורדה) באתרים דוגמת יוטיוב או נטפליקס.

החברה מציעה לספקיות הגישה לאינטרנט תשתית ייעודית - שכוללת ניתוח מעמיק של צריכת התכנים האזורית ואחסון מקומי של קטעי הווידיאו הרלוונטיים, מה שמאפשר גישה מהירה יותר של המשתמש הסופי לתכנים. על פי הסקר השנתי של סיסקו בנוגע לתכנים באינטרנט, הזרמת וידיאו, עתידה להיות אחראית על כ-70% מהתכנים באינטרנט בשנת 2017. בחברה טוענים כי הפתרון שלהם מעביר את התכנים למשתמש הסופי במהירות גבוהה "לפחות פי 5" לעומת פתרונות מתחרים.

מצד המודל העסקי מנסה החברה למשוך את תשומת הלב של ספקיות השירותים בשתי דרכים. מצד אחד, הפחתת ההוצאות הנדרשות לשדרוג של תשתיות הרשת כדי לשפר את מהירות הגישה ומצד שני אספקת פתרונות להגדלת ההכנסות. זוהי נקודה רגישה בכל הקשור לתכנים "כבדים" שזורמים ישירות בין ספקיות השירותים למשתמשים. בעוד ההוצאות על שיפור התשתיות הן באחריות של ספקיות השירותים, מי שנהנה מהכספים סביב התכנים האלו אלו ספקיות תוכן או מפרסמים.