מונדיאל הנשים: מענקי עתק לכדורגלניות הסיניות

בעקבות ההתקדמות המרשימה של הנבחרת בטורניר, הודיע הנשיא שי ג'ינפינג כי כל שחקנית תקבל בונוס בסך 160 אלף דולר - סכום הגבוה פי 330 משכרן החודשי הממוצע

שחקניות נבחרת סין בכדורגל / צלם: רויטרס
שחקניות נבחרת סין בכדורגל / צלם: רויטרס

שי ג'ינפינג, נשיא סין, הודיע כי המדינה תחלק לכדורגלניות הנבחרת הלאומית בונוס בסך מיליון יואן לכל אחת (160 אלף דולר), בעבור ההצלחות שלהן עד כה במונדיאל הנשים בקנדה.

הבונוס הובטח עוד לפני המשחק מחר (ו') ברבע הגמר מול ארה"ב. יש לציין כי מדובר בסכום פנומנלי עבור שחקניות, ששכרן החודשי הממוצע נאמד ב-485 דולר בלבד. כך מפרסם האתר insideworldfootball.

הבונוס הנוכחי הוא חלק מתוכנית כוללת לקדם את הכדורגל במדינה. "מדובר על המענק הגבוה ביותר בתולדות נבחרת הנשים הלאומית בכדורגל", אמר יו הונגצ'ן, סגן נשיא התאחדות הכדורגל הסינית.

המטרה של שליטי סין היא להגדיל את הפופולריות של הענף בקרב נשים. נכון להיום, קיימות ברפובליקה רק 7,000 שחקניות רשומות מעל גיל 12.

הסיניות הצליחו להעפיל מבית מוקדמות קשה שכלל את נבחרות קנדה (המארחת), הולנד וניו זילנד. את שלב שמינית הגמר עברו לאחר ניצחון 0-1 על קמרון. ברבע הגמר, מול ארה"ב החזקה (שהייתה פיינליסטית המונדיאל שנערך ב-2011) הן נחשבות לאנדרדוגית מובהקות.