בכירים בשוק הסלולר: מרגישים שקצב ירידת המחירים מואט

במקביל, החברות מעדיפות להעלות את נפח הגלישה בחבילות כתחליף להורדת מחירים

האם מואטת מגמת ירידת המחירים בשוק הסלולר? זו השאלה שבשבועות האחרונים נשאלת יותר ויותר לנוכח מה שמסתמן כהאטה בנטישת לקוחות מחברות הסלולר הוותיקות לכיוון החברות החדשות, גולן טלקום והוט מובייל.

במקביל, התופעה המעניינת שמתרחשת בשוק היא של הגדלת חבילות הגלישה כתחליף להורדת מחירים, ולכן נדמה כי התשובה לשאלה שבפתיח היא שתלוי איך מנתחים את זה.

בקרב מנהלים בכירים בתעשייה נשמעת יותר ויותר ההנחה כי ירידת המחירים בשוק מראה סימני האטה, וזאת מכמה סיבות: ראשית, אחוזים ניכרים מהמשתמשים כבר מיצו את המעבר והוזילו את מחירי החבילות שלהם. שנית, נדמה כי הציבור כבר פחות ופחות רגיש לירידה של 10-20 שקל בחבילה שלו.

למה הכוונה? לקוח שמשלם היום מחיר של 59 שקל או 69 שקל, לא בהכרח ימהר לנטוש את המפעיל שלו - בין אם מדובר במפעיל חדש או ותיק - לטובת הנחה של 10-20 שקל. כנראה שברמת מחיר מסוימת, הפערים בין ההצעות כבר לא מניעים לקוחות לנטוש ולעבור חברה.

מנגד, לחברות החדשות גולן טלקום והוט מובייל פחות כדאי לזעזע את השוק, משום שככל שהן מורידות מחיר - הן גורמות לתגובת נגד בשוק מצד אחד, ומצד שני הן גורמות לזעזוע בקרב הלקוחות שלהם, שגם הם חוזרים ודורשים לקבל את המבצע האחרון.

יוצא שכדאי לחברות החדשות לגייס לקוחות לא דרך הורדת מחיר, אלא דרך הגדלת חבילות הגלישה למשל. זו הסיבה שרואים את כל המפעילים מציעים חבילות גלישה הכוללות 5, 6, 8 ו-10 גיגה לחודש בחבילת האנלימיטד.

חוץ מזה, ברמה של 37 שקל לחודש לחבילה, ממילא אין עוד הרבה לאן לרדת. אז האם המחירים ממשיכים לרדת או שנעצרים? סביר להניח כי הירידה לא הפסיקה, אבל היא מתמתנת.