לוינשטיין ושו"ב זכו במכרז התחנה המרכזית הישנה

מדובר באחד ממכרזי הקרקע הגדולים בתל אביב בשנים האחרונות - בהיקף 560 מיליון שקל ■ הקבוצה גברה על קבוצת חג'ג', קנדה ישראל, שותפות של חברת וואי בוקס עם קרן ריאליטי, ושותפות של אקרו נדל"ן, אילן קפון וזיו יעקובי יחד עם אלעד מגורים

לוינשטיין קבוצת לוינשטיין יחד עם שיכון ובינוי זכו במכרז התחנה המרכזית הישנה בתל אביב בהיקף 560 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר באחד ממכרזי הקרקע הגדולים בתל אביב בשנים האחרונות. הקרקע כוללת 5 חלקות, וסך הכל 40 דונם הממוקמים בין הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי ושדרות הר ציון.

הקבוצה גברה בין היתר על קבוצת חג'ג' של האחים צחי ועידו חג'ג', חברת קנדה ישראל שנמצאת בשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן , שותפות של חברת וואי בוקס עם קרן ריאליטי, ושותפות של אקרו נדל"ן של צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי יחד עם חברת אלעד מגורים מקבוצת תשובה.

חשוב לציין שבעוד הצעתן של החברות שיכון ובינוי נדלן וקבוצת לוינשטיין הוכרזה כזוכה בסוף הליך ההתמחרות שנסגר היום אחר הצהריים, הזכייה עוד טעונה את אישור בית המשפט. הסיבה לכך היא שההתמחרות נעשתה במסגרת הליך כינוס נכסים ועל בית המשפט לאשר את הזכייה באופן סופי.

תמהיל הבנייה בקרקע כולל עד 40% שטחים למגורים ו-60% שטחי תעסוקה ומסחר. היקף יחידות הדיור המוצע מוערך בכ-1,000 יחידות דיור בתמהיל שיאפשר עד 20% דירות קטנות, 20% דירות גדולות ו-60% דירות בגודל ממוצע של 80 מ"ר עיקרי

נכון להיום מחזיקים כ-30 בעלים פרטיים וקבוצות, ובהם עיריית תל אביב, קבוצת לוינשטיין, חברת דן, חברת באור השקעות, יורשי משה שפיר, עו"ד נחמיה צוריאל ואחיו עזרא ליפמן.

במשך שנים לא הצליחו הבעלים להגיע להסכמות בדבר פיתוח המתחם, ולכן מינתה נשיאת בתי משפט השלום מחוז מרכז, השופטת דפנה בלטמן-קרדאי, בשנת 2011 את עו"ד מוטי גלוסקה ככונס נכסים, לצורך פירוק השיתוף בדרך של מכירת הקרקע.

חשוב לציין שהזוכים יוכלו להתחיל ולפעול בסוגיית הפינויים אולם בכל הנוגע להתחלת הבנייה עליהם להמתין עד אישור התוכנית למתחם. תוכנית זו אושרה בועדה המקומית רק בפברואר השנה, ונמצאת היום בהליכי הפקדה בוועדה המחוזית, כך שיום אישורה עוד רחוק יחסית.

הקרקעות המוצעות במסגרת המכרז, בהליך של פירוק שיתוף במקרקעין, מצויות במתחם הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי והר ציון. כיום משמש המתחם לחניונים, לדוכני פירות וירקות, רוכלות ולעסקים קטנים.