תקציב המינימום בליגת העל צפוי לרדת בעונה הקרובה ל-9 מיליון שקל

בעקבות ההתרסקות הכלכלית של מכבי נתניה ועירוני רמה"ש בשנה החולפת, רפורמות פיננסיות משמעותיות יובאו לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל: קבוצות שיאחרו בתשלומי שכר עשויות לספוג עונש הפחתת נקודות; היקפם הכספי של הצ'קים האישיים הניתנים כבטוחות לבקרה התקציבית - יצטמצם

לאור המשבר הכלכלי העמוק שפקד העונה את מכבי נתניה מליגת העל, ועירוני רמה"ש מהליגה הלאומית - בישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל שתתקיים ביום רביעי השבוע, תובא לידי אישור בפני חברי ההנהלה יוזמה משותפת להתאחדות, מינהלת הליגות והבקרה התקציבית, למספר שינויים במודלים הפיננסיים של הכדורגל הישראלי.

גולת הכותרת של הרפורמות המתוכננות: תקציב המינימום לקבוצה בליגת העל, שעמד בעונה החולפת על 11 מיליון שקל, יעמוד החל מ-2015/16 על 9 מיליון שקל בלבד - ולמעשה יאפשר לבעלים להביא פחות כסף "מהבית". בליגה הלאומית תקציב המינימום יצטמצם ל-3 מיליון במקום 4. 

במקביל לכך, ינסו בכדורגל הישראלי להפחית את הסיכון של צ'קים חוזרים, באמצעות הרפורמה הבאה: אם כיום קבוצה בליגת העל רשאית להציג ערבויות באמצעות המחאות אישיות בסך כולל של 4 מיליון שקל, החל מהעונה הבאה הסכום הזה ירד ל-2 מיליון שקל בלבד.

סעיף נוסף שיעלה על סדר היום בישיבת ההנהלה הקרובה הוא סנקציות לקבוצות שיעכבו משכורות, כאשר עונש המינימום שיופעל על איחור בתשלומים לעובדים ולשחקנים יעמוד על הפחתת נקודת ליגה אחת (על כל איחור; מקסימום 9 נקודות יוכלו להיגרע ממאזנה של קבוצה בעונה בודדת). העונש יופעל באמצעות בית הדין המשמעתי של ההתאחדות. כמו כן, כפי שפורסם ב"גלובס" - קבוצה שתאחר בתשלומים לא תוכל לבצע פעילות בשוק ההעברות.

סעיף נוסף בו ידונו במהלך הישיבה הקרובה: מינוי חשב מלווה במקרה בו קיים חשש כי קבוצה לא תעמוד בהתחייבויותה, באופן גורף, לדעת יו"ר הבקרה התקציבית רו"ח עופר אורליצקי. חשב מלווה יקבל זכות חתימה וסמכויות נרחבות אחרות במועדון "הסורר".