עסקת ערוץ 10: קבוצת RGE לא תיאלץ לוותר על ערוצים

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, הודיעה לקבוצת RGE כי אין מניעה שתמשיך להחזיק ב-7 ערוציה בכבלים ובלוויין, במקביל לשליטתה בערוץ 10

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, הודיעה הבוקר (ב') לקבוצת RGE כי אין מניעה שהקבוצה תמשיך להחזיק ב-7 הערוצים שלה המשודרים בכבלים ובלוויין, במקביל לשליטתה בערוץ 10, ככל שתושלם העסקה לרכישת הערוץ.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", עלה חשש כי קבוצת RGE תיאלץ לוותר על כמה מהערוצים שבשליטתה בכבלים ובלוויין, משום שהדבר עומש בניגוד לחוק. עם זאת, כללי החוק מתייחסים לבעל זיכיון ולא לבעל רישיון.

ד"ר בן-חי-שגב קיבלה למעשה את חוות-הדעת המשפטית שגיבשה הלשכה המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין, בראשות עו"ד דודו קובסניאנו, לפיה כלל 39א1(ז) לכללי התקשורת, המגביל את מספר האחזקות בערוצים משותפים, חל אמנם על בעל זיכיון כמשמעו בחוק הרשות השנייה, אך אינו חל על בעל רישיון לפי החוק האמור.

"מאחר שערוץ 10 מבקש כעת (בניגוד למצב שהיה קיים עד כה בערוץ) רישיון ולא זיכיון, משיקבל רישיון - אין הכלל חל עליו לעניין זה", נכתב בהודעת המועצה.

אתמול (א') אישרה גם הרשות השנייה לערוץ 10 לעבור לרישיון, והיום אמור הערוץ להשלים את כל הסדריו מול הבנקים.

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר בן-חי-שגב, כתבה במכתבה לקבוצת RGE כי "אין באמור לעיל כדי למנוע מן המועצה לתקן את הכללים ולקבוע כדין כללים חדשים שיתאימו לשוק בו פועלים בעלי רישיון לצד בעלי זיכיונות, ומוסיפה כי איננה מביעה כל עמדה בשאלה מה צריכים להיות הכללים החדשים, אם בכלל, אלא רק שבכפוף לסדרי העדיפויות של עבודת המועצה ייתכן שיהיה מקום לשקול בחינה של התאמת הכללים לעת הנוכחית ולשינויים הרבים שחלו בשוק השידורים, והעניין כמובן מצוי בגדרי סמכותה של המועצה".

ערוץ 10
 ערוץ 10