ערוצי הספורט יחויבו להציע שידורים ב"פיי-פר-ויו"?

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין מנסה להוביל מהלך שיאפשר רכישת משחקים בודדים לצפייה, כפי שהיה נהוג בעבר ומתאפשר כיום במספר פלטפורמות באינטרנט

משחק הבכורה של בית"ר ירושלים באירופה אחרי 7 שנים, שייערך ביום חמישי הקרוב מול אורדבאסי מקזחסטן, עשוי שלא להיות משודר בישראל. ל"גלובס" נוגע כי מועצת הכבלים והלוויין מסרבת לאפשר לצ'רלטון לשדר את המשחק במסגרת הליגה האירופית, בנימוק שההצעה של החברה לשידור המשחק הגיעה באיחור.

על-פי נוהל שידור אירועים מוכרזים (אירועים המחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים), שבה נכללים גם משחקי החוץ של קבוצות הכדורגל הישראליות במפעלים האירופיים, במקרה שערוץ בתשלום מעוניין לשדר את המשחק - עליו להגיש לפני כן אפשרות למכירת המשחק לערוצים פתוחים. בנוסף, ההצעה צריכה להגיע לשולחנה של המועצה במועד מוגדר מראש.

במקרה של בית"ר, אחרי שאף ערוץ לא הביע עניין בזכויות, בחנה צ'רלטון את האפשרות לשדר אותו באחד מערוצי הפרימיום שלה.

במועצה טענו קודם כל כי הבקשה הוגשה באיחור, ובמקביל הציעו לצ'רלטון כי הם מוכנים להתנות את קיום השידור בכך שצ'רלטון תאפשר באופן חד-פעמי לציבור לרכוש רק את המשחק באופן בודד, בעלות של שקלים בודדים, מבלי להתחייב לרכישת הערוצים לתקופה ארוכה יותר, אולם בצ'רלטון סירבו.

ל"גלובס" נודע כי בשיחות סגורות מנסה יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, להוביל מהלך שיחייב את ערוצי הפרימיום להציע לציבור אפשרות לרכישת משחקים בודדים - בשיטת "פיי-פר-ויו" - כפי שנהוג כיום גם במספר פלטפורמות באינטרנט, ואף היה נהוג בעבר בתחילת עידן שידורי הספורט בתשלום בטלוויזיה בישראל.

נכון להיום, עבור לקוחות שלא מעוניינים להתחייב לתקופת זמן של חודש לרכישת הערוצים, המודל המינימלי שמאפשרות חברות הכבלים והלוויין הוא רכישת ערוצי ספורט ל-24 שעות במחיר מופחת. כעת, כאמור, פועלים מאחורי הקלעים במועצה לאפשר רכישת אירועים נקודתיים.

מצ'רלטון נמסר בתגובה: "ערוצי ספורט 1 הם ערוצים בתשלום ולא ערוצי 'פיי-פר-יו', ולכן מבחינה טכנית לא ניתן לאפשר לציבור רכישת שידור בתשלום בודד".