קבוצת שלמה זכתה במכרז הדרייב-אין; המחיר: 12.4 מיליון ש'

הזכויות השמיות על מגרשה הביתי של הפועל ת"א בכדורסל נמכרו לקבוצת שלמה, שגברה על הצעות מתחרות של סוזוקי ומיטב דש ■ ההסכם ייכנס לתוקף בספטמבר, ויימשך שמונה שנים ■ כהשוואה, עבור ההיכל ביד אליהו השיגה העירייה 20 מיליון שקל ממנורה-מבטחים

אולם הדרייב-אין / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
אולם הדרייב-אין / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

אולם הדרייב-אין בתל-אביב ייקרא החל מספטמבר הקרוב "היכל קבוצת שלמה", על-שם קבוצת שלמה ומייסדה, שלמה שמלצר המנוח. זאת לאחר שהיום (ב') התבררו תוצאות המכרז שפרסמה חברת היכלי הספורט, המנהלת עבור עיריית ת"א את מתקני הספורט בעיר, למכירת הזכויות השמיות של המתקן החדש.

ל"גלובס" נודע כי קבוצת שלמה תשלם בסך הכל 12.4 מיליון שקל עבור ההסכם (10.5 מיליון שקל פלוס מע"מ), שיקבל תוקף לשמונה שנים. כהשוואה, במכרז למכירת הזכויות השמיות של האולם ביד אליהו - זכתה חברת מנורה-מבטחים בהסכם השווה 20 מיליון שקל לשמונה שנים.

אל קו הסיום של מכרז הדרייב-אין הגיעו שלוש חברות: קבוצת שלמה, חברת הרכב סוזוקי ובית ההשקעות מיטב דש. בתום תהליך התמחרות נבחרה כאמור הצעתה של הראשונה.

במקרה של קבוצת שלמה, החיבור עשוי לעבור חלק מבחינת אוהדי הפועל ת"א, שדרשו במקור להנציח את הזמר המנוח אריק איינשטיין באמצעות שמו של האולם החדש. עיריית ת"א התנגדה לכך והעדיפה להוציא את הזכויות השמיות של האולם למכרז מסחרי. עם זאת, שלמה שמלצר היה ידוע כאוהד של הפועל ת"א.

יש לציין כי במהלך השנה האחרונה פרסמה קבוצת שלמה באולם הדרייב-אין במשחקי הפועל ת"א, כאשר רכשה את שטחי הפרסום בעיגולי העונשין במשחקי המועדון.

קבוצת שלמה, שנוסדה ב-1974, עוסקת במגוון תחומים - בראשם השכרת רכב וליסינג, אך גם בביטוח, אנרגיה, תקשורת, מספנות נמלים, נדל"ן, מחסני ערובה ותקשורת. היכל הדרייב-אין נחנך רשמית בסוף 2014, והוא מכיל כ-3,400 מקומות ישיבה.