המותג בלינקי משיק קולקציית קיץ בהשראת האמן גרהרד ריכטר

משיכות המברשת הכל-כך מזוהות עם ידו של ריכטר מקבלות פרשנות עיצובית מחודשת בקולקציית הקיץ של בלינקי, בדמות גזרות מחמיאות הנעות בין המידות השונות

יצירות מופשטות של כתמים ומשיחות שהופכות לדימויים מציאותיים לחלוטין - אלה, בתמצית, מהווים את האלמנט המרכזי המאפיין את עבודותיו של הצייר והאמן הגרמני הנודע גרהרד ריכטר, והם ההשראה ונקודת הפתיחה לעיצוב קולקציית הקיץ של המותג בלינקי. משיכות המברשת הכל-כך מזוהות עם ידו של ריכטר מקבלות פרשנות עיצובית מחודשת בקולקציה, בדמות גזרות מחמיאות הנעות בין המידות השונות.

"יש משהו בעבודותיו של ריכטר שמתמצת בעינינו את אלמנט הזמן", מסבירה המעצבת עידית בלינקי. "השימוש בשכבתיות הוא לחם חוקנו בבלינקי, ונראה כי אצל ריכטר יש זיכוך של העניין. כל סטודנט לאמנות יודע כי הטבע הדומם והפורטרטים שצוירו בצבעי שמן, מורכבים משכבות על שכבות. רסטורטורים יודעים להתבונן בצילומי רנטגן של יצירות עתיקות ולגלות, על-פי השכבות, את טיב ואת גיל העבודה. ריכטר ממש חושף בעבודותיו באופן ישיר את אלמנט הזמן במין כבוד מוצהר לקלאסיקה. ניגשנו אל ציוריו של ריכטר בניסיון לא לחשוב או להתייחס לעובדות הידועות עליו ולנסות ולהרגיש קווים וצורות הניבטים מעבודותיו".

היכולת של צמד המעצבים העומד מאחורי המותג, אור ועידית בלינקי, לערבב באופן מוצלח בין החזון המוכר של ריכטר לתחושה מודרנית שרלבנטית לאופנה עכשווית, מתורגמת בקולקציה לשלל הצעות לבוש נינוחות ורלבנטיות לקיץ הזה. הגעתה של עונת הקיץ החמה, מעוררת רצון לעטות מינימום בד במקסימום קלילות, כך שאחד המרכיבים החשובים בקולקציה הוא הטקסטילים העשירים, עתירי המרקם שהם בו זמנית קלי-משקל ורפויים ומגע הבדים וההילה הכללית שהם מוסיפים כשכבה נוספת על הגוף.

הבדים המרכזיים בקולקציה הם ויסקוזה, כותנה, פשתן בצביעה ידנית, דנים קליל ודריל - כל אלה מקבלים טיפול מפואר בדמות גלביות מעניינות, שמלות מקסי ושלל טוניקות מפוסלות או נשפכות.

בקולקציה אפשר למצוא גם מכנסי חצאית ומכנסיים עם מפשעה נמוכה, גופיות קלילות ומשחקי בדים בצורות שונות במראה בוהמייני-אורבני, ולצדם פריטי לבוש עשויים בדי טול ופליסה, במראה מטאלי של זהב, כסף או שחור מטאלי שיתאימו היטב גם לשעות הערב של הקיץ.

הקולקציה הנוכחית ממשיכה את הדיאלוג שמהווה את הבסיס לעבודת המעצבים של הזוג בלינקי: שיחה בין שני עולמות, שילוב בין צורות וטכניקות עבודה, משחק בין חומרים שונים ודילוג שיוצר ריקוד בין הקלאסי לבין המופשט.

בני הזוג, עידית ואור בלינקי, הכירו במחלקת הצורפות של בצלאל, הפכו לזוג והקימו לפני כעשר שנים מותג משותף של תיקים (שעדיין מלווים כל קולקציה). לפני כשנתיים, התפתחו יחד באופן טבעי לעיצוב פריטי לבוש. אף שזו קולקציית הבגדים השלישית בלבד של המותג, היא כבר זוכה להתעניינות בשוק האירופי, האמריקאי והאוסטרלי.

טווח מחירים: 300-1,100 שקל. להשיג בחנויות בלינקי.