לקוחות הגז: "המחיר לא מעניין אף אחד, רק שהגז יגיע"

פסח ברנט, הבעלים והמנכ"ל של מפעל שניב שיש לו תחנת קוגנרציה, בירך על המתווה. "אני חושב שזה מתווה טוב. זו שערורייה שבמשך 5 שנים גררה המדינה רגליים בפיתוח משק הגז הטבעי בישראל"

"המתווה יאפשר למדינת ישראל ביטחון ויתרות אנרגטיים, וזה הדבר החשוב ביותר", אמר מקורב לחברת החשמל בתגובה למתווה משק הגז שפורסם היום והוסיף כי "המחירים המוצעים במתווה כרגע פחות רלוונטיים לנו, אבל יהיו בעוד כמה שנים".

אריק יערי, מנכ"ל בזן, אמר בעקבות פרסום המתווה כי "עבורנו הדבר החשוב ביותר בסוגיית הגז הוא מציאת פתרון הולם, שיבטיח את זמינות ויתרות הגז הטבעי. מאז כניסת הגז הטבעי למשק הישראלי ובמיוחד לתעשייה במפרץ חיפה, ובהמשך להשקעות משמעותיות להפחתת פליטות, חל שיפור של 93% באיכות האוויר במפרץ, שטובה יותר כיום מזו של ערים גדולות אחרות כמו תל אביב וירושלים".

פסח ברנט, הבעלים והמנכ"ל של מפעל שניב שיש לו תחנת קוגנרציה, בירך על המתווה. "אני חושב שזה מתווה טוב. זו שערורייה שבמשך 5 שנים גררה המדינה רגליים בפיתוח משק הגז הטבעי בישראל. צריך רק על זה להקים ועדת חקירה. לגבי מחיר הגז, המחיר שבו אני קונה את הגז ממאגר תמר הוא זול ביחס למתחרים שלי באירופה, טורקיה ואגן הים התיכון".

בכיר בחברת שיווק גז,שקונה גז מתמר במטרה למכור אותו הלאה למפעלים, אמר ל"גלובס": "לא מעניין אותי מחיר הגז במתווה, וזה גם לא מעניין אף לקוח. כיום מפעלים צורכים תזקיקים של נפט ומשלמים עליו פי 2.5 ממחיר הגז. לא מעניין אף אחד אם המחיר של הגז הוא חצי דולר יותר או פחות, אלא שיגיע גז. מפעלים שרוצים לחתום היום על חוזי גז לא מסוגלים לעשות זאת כי הקיבולת מהצינור של מאגר תמר לא מאפשרת זאת".

של אייל שוקר, מנכ"ל שותפות חיפושי הגז והנפט "הזדמנות ישראלית", הוסיף כי "המתווה המסתמן יאפשר לחברות חיפושי גז ונפט ישראליות נוספות להגביר את פעילותן בתחום ובמיוחד לחברות צעירות וקטנות יחסית, שיכולות להוות אלטרנטיבה למונופול. חברות כאלה נאלצות להתבסס על שותפים אסטרטגיים בינלאומיים שבשל חוסר הוודאות הרגולטורית סירבו להיכנס לפעילות בארץ.אנו מקווים שההסדר יעבור במהירות האפשרית ויאפשר לקדם את תוכניות העבודה והקידוחים מתוך מטרה לגלות מאגרי נוספים מול חופי ישראל ותוך התבססות על תשתיות לוויתן אל החוף ובחוף עצמו".