המבקר לשטייניץ: המתן עם אישור מתווה הגז עד לדוח שלי

המבקר שפירא מבקש במכתב לשר האנרגיה להמתין עם אישור הממשלה למתווה הגז לאחר השימוע הציבורי - כי המבקר יוציא בקרוב דוח בנושא ■ לשכת שטייניץ: "תמוה שהמכתב נשלח לתקשורת עוד לפני שהוא נשלח לשר"

יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור
יוסף שפירא / צלם: אוריה תדמור

הסאגה של מתווה הגז לא נגמרת. מבקר המדינה יוסף שפירא כתב הערב (ג') מכתב לשר האנרגיה יובל שטייניץ ובו הוא מבקש ממנו להמתין ולא להעביר את המתווה לאישור הממשלה אחרי השימוע הציבורי - רק לאחר שהמבקר המדינה יעביר את הדוח שלו בנושא פיתוח משק הגז הטבעי. שפירא כתב לשטייניץ כי בכוונתו לזרז את דוח המבקר על הגז ולפרסמו בהקדם האפשרי. טיוטה ראשונית של הדוח תועבר ע"י המבקר בהמשך השבוע.

לאחר הכישלון של ראש הממשלה נתניהו להעביר בממשלה את העברת הסמכויות אתמול, מתווה הגז שעורר סערה פורסם היום רשמית, ולווה במסיבת עיתונאים נרחבת של השר שטייניץ, שבה הוא סיפר כמה המתווה מיטיב עם אזרחי ישראל (לסיפור המלא).

עיקרי המתווה: פיתוח לוויתן יידחה, ולא תהיה תחרות במאגר עוד 15 שנים; היצוא למצרים מתמר יחל עוד לפני פיתוח "לוויתן"; מחיר הגז: עד 5.4 דולר ליחידת חום. דלק תמכור את החזקותיה במאגר תמר (31.25%) לשחקן שלישי בתוך שש שנים, ונובל תדלל את החזקותיה מ-36% ל-25%. במאגר לוויתן לא יחול שינוי מבני. בטווח הקרוב דלק ונובל לא יתחרו זו בזו על מכירת גז לשוק המקומי, אך המדינה תוכל לדרוש זאת בחלוף עשר שנים מפיתוח המאגר.

מלשכתו של השר שטייניץ נמסר בתגובה כי תמוה שהמכתב נשלח לתקשורת עוד לפני שהוא נשלח לשר, והוסיפו כי המכתב הועבר לבחינתו של היועץ המשפטי לממשלה, וכי תהליך השימוע נמשך כסדרו.