מירי רגב בוחנת הצגה על רייצ'ל קורי: "אבסורד"

ההצגה "קוראים לי רייצ'ל קורי", המתארחת בתיאטרון יפו, תיבחן ע"י משרד התרבות, זאת בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד ■ מנכ"ל תיאטרון יפו לגל"צ: "זה מגוחך, אלה מקומות אפלים"

מירי רגב / צילום: תמר מצפי
מירי רגב / צילום: תמר מצפי

אחרי החלטת שרת התרבות והספורט מירי רגב להקפיא זמנית את תקציב תיאטרון אל מידאן בחיפה, ואחרי ההחלטה למנוע את הקרנת הסרט על יגאל עמיר בפסטיבל הקולנוע בירושלים, במשרד התרבות מתכוננים לסערה הבאה ובוחנים תוכן יצירות עצמאיות שעולות באולמות שנתמכים על-ידי המשרד.

לפי דיווח בגלי צה"ל, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד, ראש מדור תיאטרון במשרד התרבות הגיעה אתמול (ג') לתיאטרון יפו על מנת לצפות בהצגת היחיד האורחת "קוראים לי רייצ'ל קורי", המבוססת על יומינה של הפעילה האמריקאית שנהרגה על-ידי דחפור צה"לי לפני כ-12 שנים.

"האבסורד הולך וגדל, זה נראה לי מגוחך להתחיל לבדוק כל משפט ומשפט בכל הצגה", אמר מנכ"ל תיאטרון יפו, יגאל עזרתי, בריאיון לניב רסקין בגלי צה"ל. "אלה הם מקומות אפלים ומסוכנים".

עזרתי סיפר כי משרד התרבות תומך בתיאטרון בכמיליון שקל בשנה. "אנחנו עושים את מה שאנחנו מאמינים בו, במפגש תרבויות", הוסיף עזרתי. "עצם הקיום שלנו הוא האמירה שלנו".

"הסתה ודה-לגיטימציה"

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "ההצגה 'קוראים לי רייצ'ל קורי' אכן הוצגה לפני שנה וחצי במסגרת פסטיבל תיאטרונטו וזכתה לצל"ש. כיום ההצגה מתארחת מעת לעת על-ידי יוצר עצמאי בתיאטרון יפו, שהינו גוף נתמך.

"בימים האחרונים התקבלו במשרד התרבות מספר תלונות על כך שההצגה נושאת בחובה לכאורה מסרי הסתה ודה-לגיטימציה של מדינת ישראל. על מנת להגיב באופן שקול לתלונות שהתקבלו, המדור לתיאטרון של המועצה הישראלית לתרבות ואמנות יצפה בהצגה ויחווה דעתו אם יש ממש בתלונות".