ההתאחדות אישרה: אמיר כבירי הוא הבעלים החדש של הפועל ת"א

רכש 30% מהמניות של חיים רמון תמורת 3.6 מיליון שקל; מיועד לקנות 20% נוספים לאחר שאלו ישוחררו מהנאמנות, זכר לבוררות בין רמון לאלי טביב ■ שחקן רכש נוסף להפועל: תקבל נתונים מחברת הסטטיסטיקה InStat

הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, בה חברים בין היתר יו"ר הבקרה התקציבית עופר אורליצקי ומנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, אישרה היום (ד') לאמיר כבירי להפוך באופן רשמי לבעלים החדש של הפועל ת"א.

המשמעות: כבירי ייקח על עצמו את כל התחייבויות וחובות המועדון מאילך, והוא הופך לבעלים בפועל במקומו של חיים רמון.

כבירי רכש בשלב ראשוני 30% ממניות הקבוצה שהיו בידיו של חיים רמון, תמורת 3.6 מיליון שקל. 20% נוספים אותם הוא מיועד לקנות עדיין נמצאים בנאמנות, זכר לבוררות בין רמון לאלי טביב, בעלי הפועל ת"א לשעבר וכיום בבית"ר ירושלים. 50% נוספים נמצאים בידי עמותת האוהדים ומשקיעים אחרים, ועתיד מניות אלו טרם ברור. בכל אופן, הניהול הופקד בידיו של כבירי באופן בלעדי. 

אגב, במסיבת עיתונאים שערכה היום הפועל לפתיחת עונת 2015/16, אמר כבירי כי במידה ויגיע רוכש אמיד ממנו, הוא יעזוב את המועדון "בתוך שלוש דקות".

כבירי, 35, הוא אוהד של הפועל ת"א מילדות, ואת עיקר הונו הרוויח כאספן וסוחר של אומנות מודרנית. הוא משמש בין היתר כנשיא של קרן מוזיאון הארמיטאז' מסט. פטרסבורג, רוסיה - בישראל. בשנים הקודמות הוא נהג לתרום כספים להפועל ת"א, אך כעת החליט להיכנס במלוא הכוח אל המועדון, שסבל בשנים האחרונות מחוסר יציבות פיננסי וניהולי. עוד לפני שאושר רשמית על-ידי הוועדה להעברת זכויות, החל כבירי בביצוע מהפך מרשים במועדון שכולל מסע רכש נרחב (14 שחקנים חדשים הצטרפו עד כה), מינוי צוות מקצועי מספרד, שיפוץ מתחם האימונים בוולפסון, והחלפת כל השדרה הניהולית של הקבוצה.

בתוך כך, היום נודע כי הפועל ת"א תחל לרכוש נתונים מ-InStat. מדובר על חברת סטטיסטיקה בינלאומית שמשרדיה המרכזיים יושבים במוסקבה, אך היא מחזיקה בשלוחות בלמעלה מ-45 מדינות שונות ברחבי העולם. גורמים בשוק סטטיסטיקת הספורט טוענים כי מדובר על "חברה רצינית ביותר", שלמרות שהיא חדשה יחסית - כבר הפכה לאחת הגדולות בנפח הפעילות שלה.