הילולת השחיתות של דנינו

איך אף אחד לא אמר לדנינו: אם אתה לא מאמין בזכותו של הציבור לדעת - תממן את ההילולה מכיסך

רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן
רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן

לא מובן איך התאפשר אירוע כזה. אני מתכוון, כמובן, להילולת הפרידה מיוחנן דנינו. המשטרה נרקבת לנגד עינינו, והחגיגה נמשכת. המפכ"ל דנינו אינו האחראי היחיד, בוודאי לא הבלעדי לריקבון. אבל הדברים קורים גם, בעיקר, בתקופת כהונתו. מה שאומר שיש לו אחריות כלשהי לשחיתות בתוך המוסד עליו פיקד.

עכשיו הגיע זמנו של דנינו לפרוש, והוא עושה זאת כמו קיסר רומאי המסיים קרב בניצחון אדיר.

מחיר האגו של דנינו

בואו נאמר את הדברים בצורה ברורה: זה היה אירוע מושחת. אם לא פלילית, אז בוודאי ציבורית. סכומי הכסף שהוצאו רק לבידור הסתכמו בעשרות אלפי שקלים. וכמובן שהיה גם אוכל לרוב, כמקובל, כי האורחים היו מורעבים ומישהו היה צריך להאכיל אותם. ולבדר.

כל זה בשביל לספק את האגו של דנינו, את הנרקיסיזם שלו ושל המוסד המשטרתי. וכל זה, כל מאות אלפי השקלים שנזרקו על רדיפת ה"כבוד" של דנינו וחבריו - הכול על חשבוננו. ולמרות שאנחנו משלמים, לא איפשרו לנו - לנציגים שלנו מהתקשורת - להיכנס.

זכות הציבור לדעת?

לזה אני מתכוון בשאלתי איך זה התאפשר. יש אצלנו מבקר מדינה, יועץ משפטי לממשלה וגם של המשרד לביטחון פנים - איך זה עבר אותם? האם מישהו שכנע אותם שהיו בהילולה אלמנטים ביטחוניים שאסור, חס וחלילה, לחשוף לעין העיתונות והציבור?

לא עלה על דעתו של איש מהממונים על ממשל תקין לבוא אל דנינו ולומר לו: אדוני, אם אתה לא רוצה עיתונאים, אם אתה לא מאמין בזכותו של הציבור לדעת - תממן בבקשה את ההילולה מכיסך!

איפה היה ארדן?

ואיפה היו הפוליטיקאים מכל הצבעים? רבים מהם היו בהילולה, השתתפו בפרויקט הראוותני והיקר - במקום לעמוד על דוכן הנואמים במליאה ולהתריע ולדרוש את ביטולה של החרפה הזאת.

איפה היה גלעד ארדן, שהוא בדרך-כלל דברן בלתי נלאה? איך פתאום נדם קולו? בתור השר הממונה, הוא היה יכול להטיל וטו על ההילולה. במקום זאת הוא השתתף בה, והרעיף דברי שבח על המפכ"ל הפורש.

מחכים למבקר המדינה

אם היה זמן בו המשטרה הייתה צריכה להפגין צניעות ואיפוק - עכשיו הוא הזמן. אז עכשיו, דווקא עכשיו, מראים מפכ"ל המשטרה וראש הממשלה ושריו וכל אלה שאיפשרו והשתתפו בחינגה, שכסף ציבורי אינו נחשב בעיניהם יותר מאשר בעיניו של רונאל פישר ושכמותו.

שלא תהיה טעות - אני חושב שראוי לתת כבוד לאנשים ששרתו את הציבור. אבל אי-אפשר לעשות זאת בצורה צנועה? בצורה מכובדת ולא המונית? בלי זמרים ומנחים יקרים? עם כיבוד צנוע, במקום שפע של אוכל יקר לאנשים שגם בלעדיו כרסם מתעצמת?

האם למבקר המדינה יהיה מה לומר על כך?