5 אתגרים של מנכ"לית מיקרוסופט ישראל החדשה

הווינדוס פון - כישלון מוחלט בישראל ■ הטאבלט Surface - עדיין לא הגיע לישראל ■ אפליקציות אופיס עבור האייפד וטאבלטי אנדרואיד - אין ■ עברית לאקס בוקס או אפשרות להפעיל את שירותי המוזיקה או השכרת הסרטים בארץ- אין

מיקרוסופט ישראל קיבלה היום (ה) מנכ"לית חדשה - שלי לנצמן, המחליפה את המנכ"ל הקודם דני ימין. ימין כיהן 10 שנים בתפקיד וקודם לסגן נשיא במיקרוסופט העולמית. במבט ראשון אפשר לחשוב שהכל ורוד בממלכת מיקרוסופט, אבל כל מי שעוסק בתחום יכול לדעת שהפעילות של מיקרוסופט ישראל בתחום המובייל ופתרונות האופיס מחוץ למחשב האישי לא ממש מוצלחת. להן רשימת האתגרים שלנצמן צפויה להתמודד איתם במסגרת תפקידה.

ווינדוס פון: מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, ווינדוס פון, היא כישלון אחד מוחלט בארץ. מיקרוסופט ישראל פעלה מעט מאוד בכדי לקדם את המערכת הטובה הזו. מחירי הסמארטפונים נמכרו במחירים שערורייתים ביחס למתחרים (היבואן יורוקום גם אחראי לכך). מכשירי הסלולר של מיקרוסופט נמצאים כבר תקופה תחת האחריות של מיקרוסופט העולמית, אבל עד היום לא נראה שום מאמץ מתחת החברה לקדם אותם.

מיקרוסופט ישראל לא השקיעה בסבסוד הסמארטפונים, או בקמפיינים שיווקים ומעט מאוד בהשתתפות בעלויות של פיתוח אפליקציות גדולות. התוצאה - חנות האפליקציות של ווינדוס פון לא מציעה את האפליקציות החשובות בתחום (רשימה חלקית, בנקים, כרטיסי אשראי, תשלומי חנייה ושירותי מוזיקה מקומיים). קשה למצוא מפתחי אפליקציות שמחליטים להשיק את האפליקציה שלהם לווינדוס פון. גם שירותי המוזיקה של מיקרוסופט הועלמית לסלולר לא פעילים בארץ.

מחשב הלוח ה-Surface: מיקרוסופט השיקה לפני כשלוש שנים טאבלט היברידי - Surface הכולל טאבלט ומקלדת. מדובר במוצר מוצלח מאוד (אומנם יקר) שזוכה לקידום מצד מיקרוסופט בעולם. לישראל ה-Surface עדיין לא הגיע ואם נסתכל על 8 השנים שלקח למיקרוסופט להביא לארץ את קונסולת המשחקים של החברה - אקס בוקס. קשה להתעודד מזה.

צמיד Band: לפני כחצי שנה השיקה מיקרוסופט צמיד חכם אותו המשתמש עונד על היד ומשמש לניטור הבריאות. מדובר בצמיד בשם Band שסימן את כניסתה של מיקרוסופט לתחום המחשוב הלביש. גם המוצר הזה לא נמכר בארץ.

אופיס: מיקרוסופט מתגאה מאוד על ערכת התוכנות המשרדיות שלה אופיס התומכת בשפה בעברית. אכן מדובר בתוכנה מצוינת שעובדת היטב במחשב. אבל גם כאן, מחוץ למחשב האישי, מיקרוסופט מתקשה מאוד. בישראל עדיין אי אפשר למצוא את אפליקציות אופיס עבור האייפד וטאבלטי אנדרואיד. גרסת הווב החינמית אופיס אונליין מתקשה מאוד לעבוד בתאימות עם הגרסה במחשב (מבחינת עברית). כך שבעצם מיקרוסופט לא תומכת בעצמה.

אקס בוקס: אנשי מיקרוסופט ישראל עושים עבודה יפה במכירות ושיווק קונסולת המשחקים אקס בוקס בישראל (כולל המשחקים). אם היו לוקחים מעט מהחשיבה של מנהלי מוצר אקס בוקס בארץ ומעבירים אותם למחלקות אחרות בחברה (בעיקר ווינדוס פון), הכל היה נראה טוב יותר. אבל עדיין, מיקרוסופט לא מציעה ממשק בעברית עבור המוצר שלה או אפשרות להפעיל את שירותי המוזיקה או השכרת הסרטים בארץ.