הסקנדל בפיפ"א: ארה"ב ביקשה משווייץ להסגיר לידיה 7 עצורים

החבל ממשיך להתהדק סביב בכירי הארגון הכדורגל העולמי שנעצרו במאי האחרון בחשד לפרשיות שוחד בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר

בכירי פיפ"א החשודים בהונאה / צילום: רויטרס
בכירי פיפ"א החשודים בהונאה / צילום: רויטרס

ארה"ב שלחה לשווייץ בקשה להסגיר לשטחה שבעה מאלו שנעצרו בחודש מאי האחרון בפרשת השחיתות האחרונה של פיפ"א, ביניהם ג'פרי ווב מאיי קיימן, נשיא Concacaf - התאחדות הכדורגל של מרכז אמריקה, צפון אמריקה והקאריביים, וסגן נשיא בארגון הכדורגל העולמי.

כזכור, החשודים עצורים בפרשיות שוחד בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר. אלו שמוחזקים כרגע על-ידי הרשויות השווייצריות נעצרו בפשיטה שהתקיימה על בית המלון בו השתכנו אנשי פיפ"א לפני הקונגרס השנתי של הארגון.

כעת, ייערך לעצורים דיון בבית המשפט בדבר בקשת ההסגרה. לאחר מכן, יינתן לעורכי דינם 14 ימים להגיב ולנסות להימנע מההסגרה, או לשפר את תנאיה. 

את החקירות בפרשה מנהלים ה-FBI וה-IRS האמריקאיים, כאשר גם את צווי המעצר הראשוניים לאנשי פיפ"א ששהו בשווייץ - הוציאו הבולשת הפדרלית ומס ההכנסה של ארה"ב.

על-פי כתבי האישום של משרד המשפטים האמריקאי - העצורים קיבלו כסף לכיס בתמורה להענקת חוזי זכויות שידור, שיווק וספונסרשיפ לטורנירי כדורגל שנערכו, בין היתר - בארה"ב ובאמריקה הלטינית. התשלומים עשו את דרכם באמצעות בנקים אמריקאיים.

במקביל, הרשויות השוויצריות מובילות חקירה סביב כשרות ההצבעות שנערכו בפיפ"א על בחירת מארחות מונדיאלים 2018 (רוסיה) ו-2022 (קטאר).