אקוניס דורש לקבוע את השם "תאגיד השידור הישראלי"

בתוך כך נודע כי כבר היום העביר משרד האוצר לרשות השידור עשרות מיליוני שקלים וכבר בראשית השבוע הבא יתחדש התשלום לספקי רשות השידור

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

השר אופיר אקוניס, אשר ממונה על רשות השידור, העביר אתמול מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ובו הוא מבהיר כי בכוונתו להציע לכנסת לשנות את שמו של תאגיד השידור הציבורי, הקבוע בחוק, ל"תאגיד השידור הישראלי".

במכתבו, שהגיע לידי "גלובס", נכתב: "נמסר לי על ידי היועצת המשפטית של הוועדה כי קיימת מגבלה משפטית לשינוי שם החוק וכי הגורם המתנגד לכך הינו מחלקת נוסח החוק במשרד המשפטים". אקוניס הביא במכתבו דוגמאות מרחבי העולם, ובהן תאגיד השידור הבריטי, היווני והקנדי, שבכולם מוזכר שם המדינה אשר את ציבורה הוא משרת. אקוניס מבקש את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות על תיקון השם ובכוונתו להציע זאת במכלול הצעת החוק שיגיש, אשר תתקן את חוק השידור הציבורי הנוכחי.

יש לציין כי במשרד המשפטים טוענים כי השם "תאגיד השידור הישראלי" לא עלה כלל במסגרת דיני הוועדה. ועם זאת, כשעלתה ההצעה לקרוא לתאגיד "תאגיד השידור הציבורי הישראלי", אמרו במשרד המשפטים כי גם כך ברור כי הוא בא לשרת את הציבור הישראלי ועל כן אין טעם בהדגשה של נקודה זו.

בתוך כך נודע כי כבר היום העביר משרד האוצר לרשות השידור עשרות מיליוני שקלים וכבר בראשית השבוע הבא יתחדש התשלום לספקי רשות השידור, ובכללם התשלום למפיקים וליוצרים, וכי בהוראת העורך הראשי יונה ויזנטל תופשר ההקפאה על הפקות מקור. כמו כן, השר אקוניס המשיך בפגישותיו סביב עתיד השידור הציבורי והיום נפגש עם עובדי הטלוויזיה החינוכית ובחן איתם את האפשרות כי רשות השידור בתל אביב תועתק לבניין הטלוויזיה החינוכית אשר ברחוב קלאוזנר בתל אביב.

במהלך הפגישה אמרו עובדי הטלוויזיה החינוכית כי גם אם תהיה הסכמה על העברת עובדי רשות השידור לחינוכית, הם דורשים שהדבר יתבצע במסגרת המשא ומתן, וביקשו את השר לפעול למען ביטחון תעסוקתי לכל 200 עובדי הטלוויזיה החינוכית, שמועסקים על ידי משרד החינוך".

ממשרד המשפטים נמסר כי "פנייתו של השר אקוניס התקבלה ותיענה כמקובל. יצוין כי על מנת לשנות שם של חוק נדרשת הצעת חוק, וככל שזו תוגש היא תטופל בהתאם".