מתנגדי מתווה הגז יפגינו: דורשים מחיר של 3 ד' ליחידת חום

המפגינים דורשים לבטל את מתווה הגז של רה"מ נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ ובמקומו להטיל פיקוח על מחיר הגז וקביעת מחיר של 3 דולרים ליחידת אנרגיה

הפגנה נגד מתווה הגז / צילום:  וואלה News יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז / צילום: וואלה News יותם רונן

מתנגדי המתווה להסדרת משק הגז ייצאו במוצ"ש להפגין שוב בת"א, בשבוע בו הוצג המתווה לציבור.

את ההפגנה מארגנים "מגמה ירוקה" ו"מטה מאבק הגז", כאשר גם התאחדות הסטודנטים הכריזה היום על הצטרפות למאבק. בשבוע שעבר הגיעו להפגנה דומה כ-7,000 אנשים אשר מחו נגד מה שהם מכנים "שוד הגז". גם הפעם הם יתאספו בכיכר הבימה בת"א בשעה 20:00 ומשם ימשיכו לקריית הממשלה. הפגנות נוספות ייערכו במקביל בקיסריה (שם מבלה נתניהו את סופי השבוע שלו בווילה שברשותו), בבאר שבע ובקריית שמונה.

המפגינים דורשים לבטל את מתווה הגז של רה"מ נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ ובמקומו להטיל פיקוח על מחיר הגז וקביעת מחיר של 3 דולרים ליחידת אנרגיה.

"הגז הוא אוצר טבע ולכן מהכנסותיו רשאים ליהנות כלל אזרחי ישראל", נכתב בהודעה לתקשורת ששלחו מארגני ההפגנה. "רווחי הגז צרכים להיות מתועלים לטובת ביטחון, חינוך, רווחה ובריאות הציבור. במצב הקיים מגה טייקונים נוסח יצחק תשובה פורשים את חסותם על הגז הטבעי, כמו גם על נבחרי הציבור שלנו ואינם מאפשרים שקיפות בהליך כל-כך חשוב של קביעת מתווה הגז. חוסר השקיפות בא לידי ביטוי במתווה נטול התחשבות בכל אינטרס ציבורי ובהבטחה שמה שהיה הוא שיהיה".

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, הוסיף: "מחזה נדיר הוא לראות אלפים שיוצאים לרחובות להיאבק על משאב טבע אבל כשמתגלה לנגד עיניו שוד לאור יום הוא לא מסוגל להישאר אדיש. בליל שני האחרון נדחתה ההצבעה במליאת הכנסת על מתווה הגז הטבעי אחרי שנתניהו הבין כי לא יצליח לגבש רוב למתווה החמדני שמרושש את אזרחי ישראל מהאוצר הלאומי שלנו שנאמד בסכום הבלתי נתפס של 1,000 מיליארד שקל. מה שמשבש את מהלכיו של נתניהו זוהי המחאה הציבורית האדירה שאינה אדישה לשוד הגז ושהוציאה אלפים לרחובות במוצ"ש האחרון ותוציא אלפים רבים נוספים במוצ"ש הקרוב.

"הגז הטבעי הוא הזכייה ההיסטורית שלנו בלוטו משאבי הטבע. המתווה שמציע נתניהו גם פוגע באינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל וגם פוגע באזרחים ובכלכלת המדינה. המתווה לא קובע פיקוח על מחירי הגז באופן שיוכל באמת להוזיל לנו את חשבונות החשמל, לחזק את התעשייה המקומית, להוריד את יוקר המחיה ולהפחית את זיהום האוויר. המתווה משרת את האינטרסים של יצחק תשובה, שלדון אדלסון וטייקוני הגז במקום לדאוג לרווחה הכלכלית והחברתית של אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל בהווה ובעתיד".