קוטל ענקים: נחשף אחד הרכבים המעניינים של השנה

חדש על הכביש: לוטוס חושפת את המכונית המהירה ביותר שלה בכל הזמנים, וניסאן מציגה גרסה חדשה עצבנית במיוחד לדגם הג'וק הפופולרי

אחת המכוניות המעניינות שנחשפו בשבוע החולף באירוע גודווד בפסטיבל אוף ספיד היא הלוטוס 3 אילבן החדשה, שהיא הדור השלישי של האילבן האגדית שיוצרה בשנות החמישים.

בדומה לדגמי האקסיג' והאיבורה המודרניים, גם המכונית הזו בנויה משלדת אלומיניום קלה והיא מגיעה בשתי גרסאות, האחת למסלולי המירוצים והשנייה כגרסה סדרתית שלדברי לוטוס היא המכונית המהירה ביותר שלה בכל הזמנים.

המכונית הפתוחה שתוצג לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט כוללת מנוע מתוצרת טויוטה בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר שמפיק 450 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית בת שש מהירויות אך קיימת גם גרסה רציפה עם ידיות החלפת הילוכים מאחורי ההגה.

יחס הכוח מול המשקל שעומד על פחות מאלף קג מספק דחף אדיר והמכונית עפה מעמידה למאה קמש בפחות משלוש שניות והיא מגיעה למהירות מרבית של 290 קמ"ש. לדברי לוטוס רק 311 מכוניות תיוצרנה ומחירה של הגרסה הסדרתית בבריטניה יהיה 82 אלף ליש"ט ואילו בעבור הגרסה הספורטיבית למרוצים ישלמו הבריטים 96 אלף ליש"ט.

בלוטוס טוענים כי זמן ההקפה של המכונית בשלב הפיתוח בנורבורגרינג היה שבע דקות ותשע שניות וכעת הם מאמינים כי התוצאה תהיה מהירה יותר אם כי המסלול נסגר לנסיעות מבחן שכאלה ולכן מדובר בעניין תיאורטי.