רונאל פישר מערער על מעצרו עד תום ההליכים; "הוא שבר כלי"

פישר טוען בערר כי החשש שישוב על מעשיו הוא חסר בסיס, שכן "המעשים הנטענים מתמקדים בהשגת מידע מערן מלכה ומכירתו ללקוחותיו של פישר, בשעה ששימש עורך דין. מאז מלכה הורשע וממתין לגזירת עונשו"

רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי

עוה"ד רונאל פישר הגיש הבוקר (א') ערר לבית המשפט העליון כנגד מעצרו עד תום ההליכים. פישר, המואשם באישומים מרובים של קבלת שוחד בתמורה למסירת מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות, טוען כי אין חשש שיחזור על המעשים במהלך תקופת משפטו. זאת, בין היתר בטענה, כי מקור המידע שלו בתוך המשטרה לכאורה, רפ"ק בדימ' ערן מלכה שהפך לעד המדינה נגדו, עצור אף הוא עד תום ההליכים ומכאן שאין בידיו מידע שיכול לשמש למעשי סחיטה או למעשים שמטרתם שיבוש ההליכים. פישר תואר בבקשה ע"י עורכי דינו כ"שבר כלי, שירד קרוב ל-20 קילו במעצר".

הערר שהגיש פישר, באמצעות עוה"ד פרופ' רון שפירא וד"ר קרן שפירא-אטינגר, מוגש כנגד החלטתו של שופט המחוזי בירושלים כרמי מוסק מלפני כ-3 שבועות. מוסק קבע כי יש להאריך את מעצרו של פישר עד לתום ההליכים בין היתר בשל החשש שיחזור על מעשיו וינסה לשבש את החקירה. "קיים סיכון וחשש אמיתי כי במקרה שפישר ישוחרר לחלופת מעצר, הוא עלול לחזור ולבצע עבירות דומות", ציין השופט וקבע אף כי קיים חשש לשיבוש הליכי משפט. השופט הדגיש את "מסוכנותו המיוחדת של פישר... שלא פעם נקט בדרכי תחבולה ומרמה כדי לשכנע אנשים שונים כי מתנהלת חקירה נגדם, ובכך הוציא מהם כספים תמורת מידע מהחקירה המתנהלת נגדם".

פישר טוען בערר, שהחשש שישוב על מעשיו חסר בסיס שכן "המעשים הנטענים מתמקדים בהשגת מידע מערן מלכה ומכירתו ללקוחותיו של פישר, בשעה ששימש עורך דין. מאז, מלכה הורשע וממתין לגזירת עונשו, כך שמקור המידע - על פי הטענה שבכתב האישום - אבד לפישר".

לגבי נושא החשש מהימלטותו של פישר מהארץ, שעלה אף הוא בהחלטה להאריך את מעצרו, נטען בערר כי לאור העובדה שפישר יצא מהארץ פעמיים מאז מעצרו הראשון ביולי 2014 ועד למעצרו השני במאי האחרון, ושב לישראל מרצונו, אין חשש שינסה להימלט כעת. "בתקופה זאת פישר טס פעמיים לחו"ל (לפורטוגל וליוון) ושב לביתו. הדעת נותנת, כי אילו הייתה לעורר נטייה להימלט מאימת הדין, היה מנצל נסיעות אלה לשם הימלטות - לאחר שהחשדות נגדו כבר הודעו לו בגלוי. בית המשפט קמא איננו בוחן שיקול זה", נכתב בערר.

"שבר כלי"

בערר שהוגש לבית המשפט העליון, טוען פישר באמצעות סנגוריו כי תסקיר שערכה קצינת המבחן של פישר, ששימש חלק מהבסיס הראייתי שעליה נסמכה ההחלטה על הארכת המעצר, הושפע באופן ניכר מכתב האישום ומן ה"דמוניזיה", כלשון הערר, של פישר בתקשורת.

"תסקירה של הקצינה איננו מתאר כהלכה את העובדה שהיא נפגשת עם אדם שהוא שבר כלי, שירד במשקלו קרוב ל-20 ק"ג מיום מעצרו... שכל כוחו, כל רכושו, קשריו האישיים ואף בריאותו - ניטלו ממנו באחת", נכתב בערר. עוד נטען כי "קצינת המבחן נפלה קרבן לקריאה שטחית של מסמך רדוד: החלק הכללי של כתב האישום, ומשקראה אותו הסתפקה בפגישה חטופה עם העציר ובחיבור דו"ח פסקני, חסר-סימוכין, שאיננו מלמד על שמץ של בדיקה מקצועית".