אל-על תובעת 70 אלף שקל מחדשות ערוץ 10 וממתן חודורוב

טוענת: כתבה שעסקה במחירי כרטיסי טיסה, בה נטען כי אל-על גובה לעתים מאות דולרים יותר ממחירו של אותו מושב בחברת תעופה זרה, מהווה "ניסיון פסול וחמור לפגוע בחברה במזיד ולהציגה באור שלילי"

חברת התעופה אל-על תובעת 70 אלף שקל מחדשות 10 ואת הכתב מתן חודורוב. זאת, לאחר שבכתבה ששודרה בחודש שעבר ועסקה בתופעת טיסות "קוד שייר", הוצגה חברת אל-על כמי שגובה על כרטיסי טיסה של חברות עמן היא מצויה בהסכמים, סכומים גבוהים משמעותית ממחירם בפועל.

על-פי כתב התביעה שהוגש בידי משרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות' ובידי עו"ד ערן שמעוני, חדשות 10 ניסתה לגרום נזק מכוון לאל-על.

בפינתו בתוכנית "אנליסט" ששודרה ב-11 ביוני, הציג חודורוב את תופעת טיסות הקוד שייר, תוך שהוא מציין כי מדובר בתופעה רווחת בכל ענף התעופה, אך הדוגמה העיקרית שנתן עסקה בחברת אל-על. "כך מוכרים לנו את הטיסות בחברת התעופה הישראלית אל-על, תוך שמציעים לנו כמובן לבחור בין מושבים מוזלים ויקרים ובין רכישה ישירה באינטרנט או דרך סוכנים. במשך שנים ישראלים עושים זאת, מבלי לדעת שהם לפעמים משלמים מאות דולרים יותר ממחירו של אותו מושב בחברת תעופה זרה", אמר חודורוב בשידור.

על-פי כתב התביעה, "הכתבה אינה משקפת עבודה עיתונאית, כי אם ניסיון פסול וחמור לפגוע בתובעת במזיד ולהציגה באור שלילי... מדובר בהוצאת לשון הרע חריגה בחומרתה ובהפרה בוטה של כללים בסיסיים באתיקה העיתונאית כמו גם של כללי הרשות השנייה". באל-על טוענים כי העבירו לחודורוב מידע שהוא בחר לא לפרסם.

מחדשות 10 נמסר, כי "חדשות 10 עומדת מאחורי כל מילה בתחקיר שפרסמה. נשמח להגיע אל בית המשפט".