הלקח מהקופה אמריקה והמונדיאל: כדאי להתגונן ממתקפות סייבר

דוח של החברה הישראלית Cytegic מצא: בזמן אירועי ספורט בינלאומיים גדולים נרשמת עלייה משמעותית בהתקפות הסייבר על המדינה המארחת ■ 62.2% מההתקפות מתבצעות ע"י האקרים פיננסיים

צ'ילה זוכה בקופה אמריקה 2015 / צלם: רויטרס
צ'ילה זוכה בקופה אמריקה 2015 / צלם: רויטרס

מדינה שמארחת אירוע ספורט בינלאומי גדול סובלת מגידול משמעותי בכמות ובאיכות התקפות הסייבר על נכסיה. כך עולה ממסקנות דוח שמפרסמת חברת הסייבר הישראלית Cytegic.

עיקר ההתקפות מבוצעות על-ידי האקרים הפועלים ממוטיבציה פיננסית. סביב הקופה אמריקה שהסתיים בלילה שבין שבת לראשון עם זכייה של נבחרת צ'ילה, שגם אירחה את הטורניר - בתואר - 62.2% מההתקפות היו של האקרים פיננסיים (בדומה לשיעור שנרשם בזמן מונדיאל 2014 בברזיל). 2.8% מההתקפות היו ממניעי טרור.

הנכסים המותקפים ביותר הם כרטיסים בנקאיים (דביט, אשראי וכו'), מידע אישי (ממאגרי מידע של אתרים פיננסיים וקמעונאים), עסקאות פיננסיות (מנקודות מכירה ואתרים קמעונאים) ונכסים מוניטריים ישירים (חשבונות בנק, תרמיות ביטקוין וכו').

כמו במהלך המונדיאל בברזיל, חלק גדול מההתקפות מתבצעות על-ידי "האקטיביסטים" (האקרים הפועלים ממניעים אקטיביסטים-אידיאולוגיים), והם ממקדים את התקפותיהם על נכסים ממשלתיים, יעדים בנקאים ופיננסיים ויעדים קמעונאים. גם יעדי תשתיות וחינוך נמצאים באג'נדה של ההאקרים.