עשירי זכרון לבג"ץ: יריות השמחה מפוריידיס פוגעות באיכות חיינו

דיירי השכונות היוקרתיות בזכרון יעקב: "רעש בלתי נסבל הפך לחלק בלתי נפרד משגרת לילותינו" ■ שופטי העליון הביעו מורת-רוח מאוזלת-ידן של הרשויות

זכרון יעקב / צילום: גלובס טיוי
זכרון יעקב / צילום: גלובס טיוי

לפני כשנה הגישו תושבי זכרון יעקב, יחד עם המועצה המקומית, עתירה לבג"ץ נגד משטרת ישראל, משרדי הפנים והגנת הסביבה והמועצה המקומית פוריידיס השכנה, בטענה כי הרשויות לא עושות דבר כדי למנוע את מטרדי הרעש העולים מהכפר השכן ופוגעים באיכות חייהם של תושבי זכרון.

באמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק ורוית צימנט ממשרד כהן, וילצ'יק ושות', טענו תושבי זכרון כי מזה כמה שנים נערכים אירועים ושמחות בתחומי פוריידיס, עד לשעות הקטנות של הלילה. לטענת העותרים, אותם אירועים נערכים לעיתים יום אחר יום, ולפעמים מתקיימים כמה אירועים במקביל, כאשר במהלכם נורות "יריות שמחה", מופעלים זיקוקי דינור, ונשמעת מוזיקה בעוצמה "מוגברת ומחרישה".

מפאת סמיכותם של אותם מקומות לשכונות היוקרתיות בהן נמצאים בתי העותרים, הרי שלטענתם נפגעת איכות חייהם, והרעש הבלתי נסבל הפך לחלק בלתי נפרד משגרת לילותיהם.

עוד נטען כי אירועים אלה נערכים על קרקעות אשר ייעודם התכנוני אינו תואם את השימוש האמור.

העותרים טענו כי פניותיהם מזה שנים אל הרשויות, בדרישה כי יאכפו את סמכותם ויפסיקו את אותה פורענות - לא הועילו, וכל הגורמים דחו אותם בתשובות כאלה ואחרות.

בדיון אשר התקיים לאחרונה הביעו שופטי העליון מורת-רוח מאוזלת-ידן של הרשויות. בית המשפט הבהיר כי דעתו אינה נוחה מכך שהרשויות מטילות את האחריות זו על זו, וקבע כי על כל אחת מהרשויות לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה למיגור מטרדי הרעש.

עם זאת, וכיוון שמאז הוגשה העתירה חלה ירידה במספר התלונות, הוחלט לתת לרשויות פרק זמן נוסף של 6 חודשים לטיפול בבעיה, בסיומם התקבלו הודעות עדכון מתאימות מהרשויות באשר לפעולות שננקטו על-ידן לעניין הפרעות הרעש.

בהחלטה הבהירו השופטים כי אם התופעה לא תמוגר למינימום, הרי שייקבע דיון נוסף בעתירה, ויוחלט אם להוציא צווים.