חב' הנדל"ן סאמיט רוכשת בחצי מחיר הלוואות ב-78 מיליון אירו

רכשה ב-40 מיליון אירו הלוואות שמימנו רכישת פורטפוליו של שישה נכסים מניבים בגרמניה

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

איש העסקים זוהר לוי שוב מנצל הזדמנות למחזר הלוואות בתנאים אטרקטיביים. היום עדכנה חברת הנדל"ן המניב סאמיט שבשליטתו, כי חתמה על הסכמים סופיים לרכישת הלוואות שמימנו פורטפוליו של שישה נכסים מניבים שלה בגרמניה תמורת 40 מיליון אירו (כ-165 מיליון שקל), וזאת בגין הלוואה בהיקף של כ-78 מיליון אירו (כ-325 מיליון שקל) העומדת על הנכסים - הנחה של קרוב ל-50% על שווי ההלוואה. סאמיט לא דיווחה על הרווח הצפוי מהעסקה, אולם ניתן להעריך כי הוא יהיה משמעותי ויירשם לאחר חתימה על העסקה.

בעקבות העסקה, החברה הבת סאמיט גרמניה, המחזיקה בנכסים, תאחד אותם בדוחותיה, לאחר שהפסיקה לאחד אותם בסוף 2012 בעקבות אי עמידה באמות מידה פיננסיות בנוגע להלוואה. זוהר לוי, יו"ר סאמיט מסר היום כי "רכישה זו מצטרפת לרכישות נוספות שביצעה החברה מתחילת השנה בגרמניה, בהיקף כולל של כ-95 מיליון אירו, וזאת כחלק מאסטרטגיית החברה להגדלת היקף הנכסים. להערכתנו ניהול נכון של הנכסים יביא להשבחתם, לעלייה בשיעור התפוסה ולגידול משמעותי בשיעור התשואה על ההשקעה בעתיד".

סאמיט גרמניה, הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון בשווי של 295 מיליון ליש"ט, מרכזת את פעילותה של סאמיט בגרמניה, ומחזיקה עבורה שם בכ-100 נכסים. סאמיט אחזקות עצמה נסחרת בבורסה בת"א בשווי של 1.2 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של כ-30% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

מחזיקה 111 נכסים

ששת הנכסים הכלולים בעסקה הנוכחית, שבעבר הושכרו לענקית התקשורת דויטשה טלקום, הם בשטח כולל של כ-63 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה של 72% ומניבים דמי שכירות שנתיים של 5.5 מיליון אירו - המשקפים תשואה של קרוב ל-14% על מחיר רכישת ההלוואה.

בסאמיט מציינים כי הנכסים ממוקמים בערים מרכזיות בגרמניה, בעיקר סביב ברלין, דיסלדורף ופרנקפורט, והם בעלי פוטנציאל השבחה בזכות שטחי ההשכרה הפנויים, וכן האפשרות להסב את חלקם למגורים ולפתח בהם קרקעות נוספות.

עיקר פעילותה של סאמיט מתרכז בתחום המניב בגרמניה, והיא מחזיקה גם בנכסים בישראל. בסך הכול בידי החברה 111 נכסים מניבים בשווי של כ-2.9 מיליארד שקל, ובהם שטחי השכרה של כ-812 אלף מ"ר, מרביתם ממוקמים בערים גדולות או בסמוך להן.

סאמיט ביצעה בשנים האחרונות באמצעות סאמיט גרמניה עסקאות מימון מחדש בהיקפים של מאות מיליוני אירו, שהניבו לה רווחים נאים שהמצטברו למאות מיליוני שקלים. בחודש מארס האחרון השלימה סאמיט גרמניה מימון מחודש לתשעה מנכסיה בגרמניה בהיקף של כ-150 מיליון שקל (33 מיליון אירו), וב-2014 השלימה מימון מחדש של חוב בנקאי בהיקף של 268 מיליון אירו, מתוך חוב כולל לבנקים של 309 מיליון אירו - מהלכים הצפויים להוזיל משמעותית את עלויות הריבית של החברה.