הקרב הכלכלי בין צ'לסי וטוטנהאם: מי תעבור לשחק בוומבלי?

שתי קבוצות הפרמיירליג מחפשות בית זמני החל מ-2017, אז יחלו לבנות אצטדיונים חדשים ■ על-פי "הטיימס", הקבוצה של רומן אברמוביץ' מציעה הרבה יותר כסף מהמתחרה שלה תמורת השימוש במגרש הלאומי של אנגליה

איצטדיון וומבלי בלונדון / צילום: רויטרס
איצטדיון וומבלי בלונדון / צילום: רויטרס

צ'לסי הציעה להתאחדות הכדורגל האנגלית 11 מיליון ליש"ט לעונה, למשך שלוש שנים - על מנת להשתמש באצטדיון הלאומי וומבלי, בזמן שהיא תשדרג את מגרשה הביתי, סטמפורד ברידג', החל מעונת 2017/18. כך מדווח היום (ג') "הטיימס".

בכך, המועדון של רומן אברמוביץ' גובר בהצעתו על קבוצה לונדונית אחרת, טוטנהאם - שמעוניינת גם היא לשכור את וומבלי החל מ-2017/18 בזמן בניית המגרש החדש שלה - אך הצעתה היא לשתי עונות בלבד, ובתמורה ל-8 מיליון ליש"ט בכל אחת מהן.

יחד עם זאת, ההתאחדות האנגלית עדיין שוקלת האם בכלל להשכיר את המגרש שבבעלותה, המכיל 90 אלף מקומות, לקבוצת פרמיירליג כלשהי. בהתאחדות חוששים מהתנגשות שדבר כזה ייצור עם אירועים אחרים המתקיימים בוומבלי - בין היתר משחקי נבחרת אנגליה, משחקים מהשלבים המתקדמים בגביע האנגלי ובגביע הליגה, משחקי הפלייאוף של הליגות הנמוכות באנגליה - וגם הופעות רוק שמכניסות כסף רב לקופת ההתאחדות.

כמו כן, בהתאחדות עדיין מנהלים מגעים מול ה-NFL האמריקאית סביב קבוצה שמושב הקבע שלה יהיה בלונדון, ותארח משחקים מליגת הפוטבול בוומבלי.

התוכנית של צ'לסי היא בנייה מחדש של סטמפורד ברידג', שיגדיל את תכולתו לכ-60 אלף מקומות (כיום פחות מ-42 אלף), בעלות של 500 מיליון ליש"ט. בטוטנהאם יבנו אצטדיון חדש לחלוטין בעלות של כ-400 מיליון ליש"ט, והוא צפוי להכיל כ-56 אלף מקומות (לעומת פחות מ-37 אלף במגרשה הנוכחי, ווייט הארט ליין).