בזק נכנסת לבית החכם: תשיק מצלמה ביתית עם חיישנים

המוצר כולל שורה של תכונות, והוא יאפשר גם להתריע על שינוי קיצוני בטמפרטורות בבית, להתריע כאשר הדלת נפתחת, לשלוט בהמשך על התאורה בבית ועוד

חברת בזק השיקה היום (ג') את שירות הבית החכם, שירות שנחשף לראשונה ב"גלובס". בזק תשיק מצלמה ביתית שכוללת חיישנים רבים, כחלק ממגמת ההתרחבות של חברות התקשורת בעולם לכיוון של חיבור יותר ויותר מוצרים לרשת. לצד המצלמה בזק תציע חיישן דלת שמאפשר לשלוט בה מרחוק, ושקע חכם שמתחבר למכשירי החשמל ומאפשר שליטה בהם.

השירות החדש של בזק, מבית איי-קונטרול, הוא חלק מהאסטרטגיה של החברה להגדיל את השימוש ברשת ולהרחיב את האחיזה שלה בבית הלקוח.

המוצר החדש של בזק כולל שורה של תכונות, והוא יאפשר חוץ מהמצלמה להתריע על שינוי קיצוני בטמפרטורות בבית, להתריע כאשר הדלת נפתחת, לשלוט בהמשך על התאורה בבית, להתריע על ברזים פתוחים ואף להפעיל אזעקה.

המוצר פועל על רשת ה-wifi, ובעיקרון הוא מיועד להתקנה ביתית עצמאית. עלות המוצר היא 19.90 שקל לחודש, במודל של השכרה.

רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, אמר במסיבת העיתונאים כי "להשקת השירות החדש קדמה פעילות הכנה ארוכה ומעמיקה של החברה, תוך ניתוח צרכי הלקוח ובחינת היכולות הטכנולוגיות הקיימות כיום בשוק".

על סמך מחקרים שבזק ערכה ועל סמך קצבי הגידול החזויים בתחום, הוא מעריך שבתוך שלוש שנים יימצא בכ-70% ממשקי הבית בישראל לפחות מוצר IOT אחד. "שירות הבית החכם נבנה תוך שיתוף פעולה מלא עם היצרן iControl, כשהמטרה שעמדה לנגד עינינו היתה לייצר שירות פשוט ונוח להפעלה, בעלות נמוכה, המתבסס על שימוש במוצר חדשני ומתקדם ביותר שמספק ללקוח חוויית שימוש מרשימה".

גוראון הציג ממצאים מתוך סקר מקיף שערכה החברה על צרכי הציבור והעדפותיו בתחום. מהסקר עולה כי חלק ניכר מהציבור (55%) חושב שמדובר בשירות מועיל והיה מעוניין להתנסות בו. התעניינות ערה במיוחד (72%) ניכרת בקרב הורים לילדים צעירים.

עוד עולה מהסקר כי הציבור מזהה תועלות רבות בשירות החדש: 79% מהמשיבים סבורים כי הוא יגדיל את תחושת הביטחון שלהם והשליטה על הנעשה בבית, 75% חושבים כי השירות יסייע להם להיות רגועים כשהילדים לבדם בבית ו-46% מהמשיבים חושבים ששירות בית חכם יכול להחליף מערכות אבטחה בבית, דוגמת מצלמות אבטחה או אזעקה.