עקב ההתעללות בעופות: הופסקה פעילות משחטת זוגלובק

זאת בהנחיית שר החקלאות אורי אריאל, בעקבות תחקיר חדשות 10 על התעללות בעופות במשחטה בשלומי ■ זוגלובק: הגשנו תלונה במשטרה נגד העובדים שהתעללו

שר החקלאות, אורי אריאל (הבית היהודי), הורה על הפסקת פעילותה של משחטת זוגלובק בשלומי, לאחר שאמש (ב') שודר בחדשות 10 תחקיר המתעד התעללות אכזרית ביותר בעופות - וזאת אחרי שלפני כשנתיים כבר שודר תחקיר שתיעד התעללות דומה, ובזוגלובק הבטיחו אז לטפל בבעיה.

עובדי המשחטה צולמו כשהם תולשים בכוח תרנגולות מכלובים, מכדררים בהן ומכים אותן.

השר אריאל הנחה את גורמי המקצוע בשירותים הווטרינריים לפתוח בחקירה מיידית ולפעול באפס סובלנות כלפי עבירות צער בעלי חיים.

לדבריו, יואץ תהליך התקנת מצלמות מעקב בכל בתי המטבחיים והמשחטות: "אנו מקדמים את התיקון לחוק צער בעלי חיים שיחמיר את הענישה. אבצע גם בדיקות-פתע עצמאיות במשחטות".

גם ארגון מגדלי העופות גינה את ההתנהגות של העובדים במשחטת זוגלובק.

זוגלובק: הגשנו תלונה במשטרה נגד העובדים שהתעללו

מזוגלובק נמסר בתגובה: "זוגלובק הגישה תלונה במשטרה נגד העובדים לשעבר, שעבודתם הופסקה במשחטה בשלומי במהלך החודשים האחרונים. התנהגות כזו אינה משקפת את רוח החברה והנחיותיה.

"זוגלובק מעסיקה מפקח ומנהל צער בעלי חיים במשרה מלאה, אשר תפקידו להדריך ולפקח על הנעשה בשטח. בנוסף הוכשרו 10 נאמני צער בעלי חיים מבין העובדים אשר נמצאים בשטח בכל רגע נתון. לצערנו יש חריגים, והם מטופלים במלוא חומרת הדין.

"בשנתיים האחרונות הושקעו מאות אלפי שקלים כדי למנוע תופעות כאלה, אבל לצערנו יש כאלה שעברו על החוק - ועובד אשר מתעלל בחיות יועבר מיידית לטיפול המשטרה.

"מיטב משגיחי כשרות מפקחים באופן אישי על כשרות החברה, ואנו מקפידים בנושא הכשרות באופן מוקפד ומהודר".

אנונימוס ותנו לחיות לחיות: לפתוח בחקירה פלילית

בתוך כך, עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים ועמותת תנו לחיות לחיות הגישו אמש תלונה חריפה למשרד החקלאות על הפרה לכאורה של חוק צער בעלי חיים במשחטת זוגלובק, וכן של תקנות הובלת עופות ונהלי השירותים הווטרינרים בנושא צער בעלי כנף במשחטות.

העמותות דורשות לפתוח בחקירה פלילית נגד המשחטה, בדגש על האחריות של הנהלת זוגלובק, להשעות את הווטרינרים שכשלו בפיקוח ולסגור את המשחטה עד תום ההליכים.

מהעמותות נמסר: "התחקירים החוזרים בזוגלובק, בדבאח ובאדום אדום לא מותירים מקום לספק: אין שחיטה הומאנית. ההתעללות מתרחשת כדבר שבשגרה, ולא במקרים נקודתיים. אנחנו קוראים לצרכנים לצפות בתמונות הלא מצונזרות מדבאח ומזוגלובק, ולהחליט בעצמם אם הם רוצים להמשיך ולאכול בשר - או לבחור בתזונה בריאה מהצומח, שהיום בישראל היא זמינה וזולה מתמיד".

דיון בכנסת על בתי מטבחיים

בנוסף, ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בליקויים באכיפת חוק צער בעלי חיים בבתי מטבחיים. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, קרא לרענן את נוהלי העסקת וטרינרים ומשגיחי כשרות במשחטות על מנת למנוע שחיקה וניגוד עניינים. ח"כ איציק שמולי הדגיש את הצורך בהטלת אחריות פלילית על מנהלי משחטות, וקרא לחרם צרכנים על תאגידים מתעללים.

במקביל לדיון הפגינו פעילים מול חנות המפעל של זוגלובק בנהריה בעקבות התחקיר ששודר אמש בערוץ 10, שחשף כאמור התעללות חריפה במשחטה.