וינשטיין הורה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת הוצאות מעון רה"מ

סמנכ"ל המבצעים במשרד רה"מ, עזרא סיידוף, הוא החשוד המרכזי באחריות לאי-הסדרים ■ חשוד נוסף הוא החשמלאי אלי פחימה, חבר מרכז הליכוד ■ בשלב זה שרה נתניהו אינה חשודה, אך סביר שתזומן למסור עדות

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

האם שרה נתניהו תיחקר במשטרה בנוגע לפרשת ההוצאות במעון ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה, שנחשפו על-ידי מבקר המדינה?

לאחר בדיקה מקדימה של הנושא הוחלט על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בפרשה. ההחלטה עדיין לא קיבלה תוקף רשמי, אך נראה שהיא סופית.

מי שנחשב בשלב זה כחשוד המרכזי באחריות לאי-הסדרים שהתגלו על-ידי המבקר הוא סמנכ"ל המצבעים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, שממונה על כוח-האדם ותשלומי הכספים.

חשוד נוסף הוא החשמלאי אלי פחימה, חבר מרכז הליכוד, שלפי דוח המבקר עשה עבודות חשמל רבות בבית ראש הממשלה בקיסריה, אך הן התגלגלו על חשבון הציבור.

בשלב זה, ולמרות הביקורת שנמתחה בדוח, החשד אינו נופל על רעיית ראש הממשלה. עם זאת, סביר שנתניהו תזומן למסור עדות בנושא במשטרה.

ב-17 בפברואר 2015 פרסם מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, דוח חמור ביחס להוצאות הכספיות של הזוג נתניהו במעונות של ראש הממשלה בקיסריה ובירושלים.

"הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה, משפחתו ואורחיו במעון הרשמי בבירה בשנים 2010-2012 לא עלו בקנה אחד עם עקרונות-היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות", כתב שפירא.

לדבריו, "ניתן היה לצפות מנבחר ציבור, בכיר ככול שיהא, לגלות יתר רגישות ציבורית ולהקפיד לפעול במהלך כל שנות כהונתו לפי עקרונות של התנהלות ציבורית ראויה".

עם זאת, המבקר ציין לטובתו של נתניהו כי הוצאות המעונות ירדו בשנת 2013.

באותו הדוח נחשפה, בין היתר, פרשיית החשמלאי, והיועמ"ש וינשטיין, על דעת פרקליט המדינה שי ניצן, הורה על פתיחת בדיקה מקדימה של הנושא על-ידי המשטרה.

הממונה על הבדיקה היה תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, שהתאבד בתחילת השבוע. קודם לכן חשף עיתונאי "מעריב", אבירם זינו, את ברכה כמקור שלו. זינו מסר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה בוואטסאפ, שבה מסר לו הקצין הבכיר מידע לכאורה על פרשת מעונות ראש הממשלה.