כשהמסורת פוגשת את הכסף: בבונדסליגה ישחקו גם בימי שני

מכרז השידורים החדש שתוציא הליגה הגרמנית הבכירה צפוי לפרוס מחזור ליגה על-פני ארבעה ימים; יתווספו משחקי צהריים ביום ראשון ■ ובינתיים בפורטוגל: בנפיקה רכשה את זכויות השידור של הליגה האיטלקית והצרפתית

באיירן מינכן חוגגת זכייה בבונדסליגה / צלם: רויטרס
באיירן מינכן חוגגת זכייה בבונדסליגה / צלם: רויטרס

הבונדסליגה נאלצת ליישר קו עם יתר הליגות בעולם, ומתכוונת לפרוס את מחזור המשחקים על פני יותר ימים - זאת מטרה להשיג יותר כסף מזכויות שידור. על-פי התוכנית, הבונדסליגה תוסיף משחקים בימי שני שייפתחו בשעה 20:15. המשמעות - מחזור משחקים בגרמניה יימשך ארבעה ימים, מיום שישי ועד שני.

במסגרת התוכנית המוצעת, בבונדסליגה מתכוונים גם להעביר כמה משחקים לשעות הצהריים ביום ראשון, שייפתחו בשעה 13:30. מדובר על מכרז זכויות השידור שייכנס לתוקף בעונת 2016/17.

הבונדסליגה נמצאת הרחק מאחורי הליגות הבכירות באירופה בכל הקשור להכנסות מזכויות שידור. במסגרת ההסכם הנוכחי תכניס הליגה הגרמנית (בונדסליגה 1 ובונדסליגה 2) סכום של כ-660 מיליון אירו; זאת בזמן שסרייה A האיטלקית הסכום עומד על 943 מיליון אירו, ובפרמיירליג האנגלית הסכום עומד על כ-2.5 מיליארד אירו לעונה, עוד לני כניסת ההסכמים המשודרגים לתוקף.

בתוך כך, הודיעה בנפיקה הפורטוגלית כי רכשה את זכויות השידור של הסרייה A האיטלקית והליג 1 הצרפתית לעונה הקרובה. בנפיקה, שמחזיקה בערוץ טלוויזיה עצמאי בתשלום, "בנפיקה TV", משדרת בבלעדיות חלק גדול מתכני הספורט עבור הצופים בפורטוגל. הזכויות הנוכחיות מצטרפות לשידור הפרמיירליג בפורטוגל, שגם בהן מחזיקה בנפיקה בשנתיים האחרונות.