נסגר התיק נגד עו"ד יורי גיא-רון בפרשת קופ"ח מאוחדת

התיק נגד יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר נסגר מחוסר ראיות ■ עם זאת, כנראה יוגש אישום נגד רעייתו של גיא-רון, כנרת ■ לפי החשד, קופ"ח מאוחדת העבירה לחברת שיווק פרטית בבעלותה מאות אלפי שקלים ללא תמורה

יורי גיא רון / צלם: תמר מצפי
יורי גיא רון / צלם: תמר מצפי

נסגר התיק נגד עו"ד יורי גיא-רון בפרשת קופת-חולים מאוחדת. פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום (ד') לעורכי דינו של גיא-רון, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, כי בעקבות השימוע שנערך לו היא החליטה לסגור את התיק נגדו מחוסר ראיות.

עם זאת, ככל הנראה יוגש כתב אישום נגד רעייתו של גיא-רון, כנרת. הפרקליטות הודיעה לעורכי הדין כי לא מצאה לנכון להיעתר לבקשתם להימנע מהגשת כתב אישום נגד כנרת פרי-גיא-רון, וזה צפוי להיות מוגש בכפוף לקבלת החלטות בשימועים שעוד צפויים להיערך בתיק.

הפרקליטות חשדה שהזוג גיא-רון הפיק במשך שנים חשבוניות כוזבות, לבקשת קופת-חולים מאוחדת, במטרה להסתיר את התשלומים הלא חוקיים. עיקר החשד נגד גיא-רון ורעייתו היה שקופת-חולים מאוחדת העבירה לחברת השיווק "ג.פ אפיקי שיווק" שבבעלותם מאות אלפי שקלים, שתמורתם לא ניתן לקופה דבר.

בני הזוג גיא-רון מיוצגים בידי עורכי הדין אייל רוזובסקי, דרור ארד-איילון, יובל נחמני וגלית רוטנברג.

עו"ד רוזובסקי מסר בתגובה כי "לאורך כל הדרך טען גיא-רון כי אין לו קשר למעשים שיוחסו לו בפרשת קופת-חולים מאוחדת, ולשמחתנו עו"ד אלי אברבנאל ופרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד ליאת בן-ארי, ביצעו את השימוע באוזן קשבת ובלב פתוח וקיבלו את טענותינו".

בנוסף לזוג גיא-רון, לפני מספר חודשים נשלחו מכתבי הזמנה לשימוע בטרם הגשת כתבי אישום בפרשת המירמה בכספי קופת-חולים מאוחדת ל-25 חשודים נוספים.

האנשים המרכזיים שזומנו לשימוע לפני הגשת כתבי אישום נגדם בגין עבירות של קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, הם בכירי קופת-חולים מאוחדת לשעבר: יהודה עליאש, שהיה הממונה על הפרסום והשיווק במאוחדת; יגאל נחומי, שהיה עוזרו (ומיוצג בידי עו"ד ינון סרטל ממשרד רזניק-סרטל-סהראי); ומשה חברוני, לשעבר מנהל מחוז ירושלים של הקופה.

לטענת הפרקליטות, במסגרת המירמה בקופת-חולים מאוחדת שולמו, על-פי החשד, עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לחברות שיווק, על בסיס חשבוניות מס כוזבות, תוך הונאה של הנהלת הקופה, של מנגנוני הביקורת שלה ושל משרד הבריאות.

מטרת מעשי המירמה הייתה, לכאורה, הסתרת תשלומים בלתי חוקיים עבור גיוס מבוטחים לקופה מקרב מבוטחי הקופות האחרות - פעילות שאסורה לפי תקנות ביטוח בריאות ממלכתי והנחיות משרד הבריאות.