סכסוך עבודה ב-SCD שבבעלות רפאל ואלביט מערכות

הרקע להכרזה על סכסוך העבודה הוא סירוב הנהלת החברה להכיר הוועד עובדים שהוקם בה בשבועות האחרונים ולפתוח איתו במשא-ומתן להסכם קיבוצי

ההסתדרות הכללית הכריזה היום (ד') על סכסוך עבודה בחברת SCD ממשגב שעוסקת בייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות ולייזר. החברה נמצאת בבעלות משותפת של שתי החברות הביטחוניות אלביט מערכות ורפאל מערכות לחימה.

יו"ר מרחב כרמיאל בהסתדרות, יואב קליין, אמר היום כי הרקע להכרזה על סכסוך העבודה הוא סירוב הנהלת החברה להכיר הוועד עובדים שהוקם בה בשבועות האחרונים ולפתוח איתו במשא-ומתן להסכם קיבוצי.

קליין הוסיף ואמר כי למרות ששליש מבין עובדי החברה חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות, הנהלת SCD "משחקת בזמן" כהגדרתו ומסרבת להכיר בוועד בנימוקים שונים, בהם תקינות טופסי ההצטרפות של עובדים להסתדרות: "הוכחנו כנדרש בחוק שמעל שליש מן העובדים חתמו והביעו באופן ברור את רצונם להקים ועד שמאוגד בהסתדרות. על החברה לכבד את רצון העובדים ואת החוק ולהיכנס איתנו למשא-ומתן פתוח ולהליך של הידברות על הסדרת זכויות העובדים במסגרת הסכם קיבוצי", אמר קליין.

החברה מעסיקה בשורותיה כ-450 עובדים. בין מוצריה, גלאי חישה ומערכות לייזר בהספק גבוה לשוק הביטחוני ולשוק האזרחי. מנכ"ל החברה הוא ברוך גליק.

מאלביט מערכות, שמחזיקה ב-50% מהחברה לא נמסרה התייחסות לטענות.