עמוס שוקן תובע חצי מיליון שקל מיואב יצחק על לשון הרע

מו"ל "הארץ" טוען כי הפרסום של יצחק באתר News1 - לפיו "הארץ" גנז תחקיר על עו"ד רונאל פישר לאחר שזה סחט את שוקן - אינו נכון ומהווה לשון הרע

יואב יצחק ועמוס שוקן / צילומים: תמר מצפי
יואב יצחק ועמוס שוקן / צילומים: תמר מצפי

מו"ל עיתון "הארץ", עמוס שוקן, תובע חצי מיליון שקל מהעיתונאי יואב יצחק, על שפרסם באתר News1 כי שוקן נסחט בידי עו"ד רונאל פישר.

שוקן טוען כי הפרסום לפיו עיתון "הארץ" גנז תחקיר אודות פישר, לאחר שזה סחט אותו בטענה כי הוא מחזיק "מידע שיפיל" את המו"ל עצמו, אינו נכון, ובא כדי להטיל בו "דופי חמור ולהציג אותו באור שלילי" - ומהווה לשון הרע.

בכתבה שהופיעה באתר News1 ביוני השנה כתב יצחק כי עו"ד פישר "מסר לגורם מקורב כי הוא כפה גניזת תחקיר נגדו שהוכן בעיתון 'הארץ', לאחר שאיים על בכיר בקבוצת שוקן: אם תפרסמו נגדי את התחקיר - אדאג לפרסום בתקשורת מידע שיפיל את עמוס שוקן. התחקיר נגדו אכן נגנז".

על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד זאב לאונד, הדברים כוזבים.

"התובע מוצג בפרסום כמי שמקריב כביכול את זכות הציבור לדעת ואת בירור האמת אודות התנהלותו של עו"ד רונאל פישר, על מזבח האינטרסים האישיים שלו, אשר אין בינם לבין עיתונות ולא כלום", נכתב. "הפרסום נועד להציג את התובע ברבים כמי שזונח כליל ערכים של עיתונות חופשית לטובת ענייניו הפרטיים".

על-פי התביעה, "אפילו אם נניח עו"ד פישר מסר לאדם, ששמו לא נזכר בכתבה, את הדברים (דבר מוכחש) - הרי שאין בכך כדי לשמש לנתבעים הגנה בפני התביעה, שכן דין הוא שחזרה על דיבה אינה מהווה הגנה בפני תביעת לשון הרע, ועל הנתבעים יהא להוכיח את הנכונות הפנימית של הדברים, אשר נטען בכתבה כי הם נמסרו על-ידי עו"ד רונאל פישר", עם דגש על המילה "נמסרו".

על-פי התביעה, העיתונאי אמיר זוהר הכין בשנת 2008 תחקיר על פישר שהועבר לבדיקה משפטית. לאחר שהדבר נבחן על-ידי עורכת הדין של "הארץ", טלי ליבליך, זו החליטה כי אין לאשר את הפרסום, שכן "קיים קושי לבסס את הטענות המועלות בתחקיר" במקרה שתוגש תביעת לשון הרע.

שוקן טוען כי לא ידע על התחקיר או על ההחלטה, אלא בדיעבד ולאחר זמן. לדבריו, יואב יצחק לא פנה לקבלת תגובה.