פדרר, דיוקוביץ', נדאל - וסרינה וויליאמס

הטניסאית האמריקאית, שהשלימה זכייה בווימבלדון בפעם השישית - סוגרת הכנסות קריירה של 72.6 מיליון דולר מפרסים כספיים בטורנירים; רק שלושת הנפילים מסבב הגברים מקדימים אותה

סרינה וויליאמס זוכה בווימבלדון 2015 / צלם: רויטרס
סרינה וויליאמס זוכה בווימבלדון 2015 / צלם: רויטרס

הזכייה של סרינה וויליאמס אתמול (שבת) בתואר בווימבלדון בפעם השישית בקריירה שלה, שהפך לגראנד סלאם ה-21 שלה בסך הכל - הבטיחה לה את הפרס הכספי המקסימלי (2.89 מיליון דולר לפני מס).

מי שנחשבת כבר עתה לטניסאית הגדולה בהיסטוריה, רואה את הפירות לכך גם בחשבון הבנק: סך ההכנסות שלה בקריירה מפרסים כספיים עבור הטורנירים בהם השתתפה - מוערך כעת ב-72.6 מיליון דולר, כאשר הבאה אחריה ברשימה, מריה שראפובה, נמצאת במרחק אדיר מאחוריה (פחות מ-36 מיליון דולר במהלך הקריירה).

לאמריקאית יש מקום מכובד בצמרת גם אם משווים את ההכנסות שלה לאלו של הטניסאים מסבב הגברים: רק רפאל נדאל (73.2 מיליון דולר), נובאק דיוקוביץ' (80.8 מיליון דולר) ורוג'ר פדרר (92.4 מיליון דולר) מקדימים אותה. מדובר בהישג מרשים עוד יותר, על רקע העובדה שבמשך תקופה ניכרת מהקריירה המקצוענית של וויליאמס, שהחלה ב-1995, סכומי הפרסים של הנשים היו נמוכים יותר מאלו של הגברים.

וויליאמס, 33, תוכל להיות הטניסאית הראשונה מאז שטפי גראף ב-1988 שזוכה בכל תארי הגראנד סלאם בשנה קלנדרית - במידה ותצליח לנצח גם ביו.אס אופן שייערך בניו יורק מה-31 באוגוסט עד ה-13 בספטמבר.