באומן-בר-ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של קופ"ח מאוחדת

לשלב ההתמחרות שקדם לבחירה עלו גם מקאן וגיתם ■ בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון

מאוחדת / צילום: תמר מצפי
מאוחדת / צילום: תמר מצפי

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי זכה במכרז על תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת - כך נודע ל"גלובס".

לשלב ההתמחרות שקדם לבחירה עלו גם מקאן וגיתם BBDO. בשלב הפרזנטציות לקחו חלק, פרט לשלושת המשרדים האלה, גם ליאו ברנט וענבר-מרחב, שטיפל בתקציב ב-3 השנים האחרונות.

המכרז של קופת-חולים מאוחדת כלל 3 שלבים: בשלב הראשון היו מצגות משרד ושאלון. מתוך הניגשים נבחרו 5 משרדים שעלו לשלב השני - המצגות הקריאייטיביות.

בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, שהחליפה רק לפני כשנה משרד פרסום והעבירה את התקציב שלה ממקאן לפובליסיס.

התקציב השני בגודלו הוא של קופת-חולים מכבי, שמטופל ביהושע TBWA; אחריו תקציב קופת-חולים לאומית, שאף הוא החליף השנה ידיים ועבר לראובני-פרידן; ותקציב קופת-חולים מאוחדת, שטופל כאמור ב-3 השנים האחרונות בענבר-מרחב.

בסיטואציה הנוכחית בשוק, מרבית משרדי הפרסום הגדולים - ובהם מקאן, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב - אינם מטפלים בתקציבי קופות-החולים, מה שהביא להיענות של לא פחות מ-8 משרדים למכרז של מאוחדת.