בגלל מחיר למשתכן: נדחה מכרז ל-200 דירות במעלות

במכתב דחוף ששלח בוחבוט לראש מטה הדיור המיועד במשרד האוצר אביגדור יצחק ושהגיע לידי "גלובס", כתב בוחבוט כי הוא מבקש שהמכרז ייכלל בתוכנית מחיר למשתכן

תוכנית מחיר למשתכן, שהרחבתה הכוללת מענקים ליזמים ולרוכשים אושרה רק היום בקבינט הדיור, כבר משפיעה על מכרזים שנמצאים באוויר.

ל"גלובס" נודע כי ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט פנה למשרדי הבינוי והאוצר לדחות מכרז בעיר, שהיה אמור להיסגר בעוד שבוע, כדי שייכנס לתוכנית מחיר למשתכן והמכרז ל-192 יחידות דיור בעיר שכבר היה באוויר נדחה. באתר רשות מקרקעי ישראל פורסמה היום (ב') מודעת דחיית מועדים למכרז וכעת הוא אמור להיסגר ב-24 באוגוסט.

במקביל, במכתב דחוף ששלח בוחבוט לראש מטה הדיור המיועד במשרד האוצר אביגדור יצחק ושהגיע לידי "גלובס", כתב בוחבוט כי הוא מבקש שהמכרז ייכלל בתוכנית מחיר למשתכן: "ראשית, אני מברככם ומחזקכם על החלטתכם המאוד חשובה להגדלת היקף הסבסוד לקבלנים וממליץ מאוד לגבש מנגנון שידאג שלא רק קבלן יהנה מההטבה, אלא גם הרוכש. להחלטה יש משמעות חשובה ביותר לעיר מעלות ולהתפתחותה, שכן אנו בפני שיווק של יותר מ-3,000 יחידות דיור, וכבר התחלנו בשיווק של שכונת גבעת האורנים המונה 600 יחידות דיור, שמתוכן כ-530 בבנייה רוויה.

בימים אלו מצוי באוויר מכרז אחרון בשכונה של 192 יחידות דיור והוא עתיד להיסגר ב-20.7.15. על מנת להבטיח הצלחת המכרז ושהרוכשים בו יזכו למענק הרכישה, פנינו ראשית למשרד הבינוי להארכת המכרז, עד אשר יתבררו העניינים וההליך הדרוש להחלטתם קבינט הדיור.

בהמשך לזאת, אני פונה אליך, להחיל החלטת קבינט הדיור של מחיר למשתכן בפריפריה, מענק מקום והגדלת סבסוד על מכרז 192 יחידות דיור בגבעת האורנים המעלות. בשל סגירתו של המכרז כבר בימים הקרובים, אודה לכם מאוד על טיפולכם המהיר".

מחיר למשתכן המורחבת אמנם אושרה היום בקבינט הדיור אולם היא עוד צריכה לעבור את אישור מועצת מקרקעי ישראל. המועצה עתידה להתכנס בהמשך השבוע, ביום ד', כדי לדון בסעיפים השונים וגם לקבוע תוכנית מפורטת לשיווק המכרזים.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא, אמר היום ל"גלובס" כי "ביקשנו להאריך את המכרז כדי לאפשר לנו לפעול להחלת מחיר למשתכן בפריפריה עליו. משרד הבינוי הגיב בהבנה רבה לבקשתנו ופעל במהירות, ומודה להם על כך. אני בטוח ששיתוף הפעולה הכנה שלנו עם משרדי הבינוי, האוצר ורשות מקרקעי ישראל וההידברות היומיומית יניבו פתרונות דיור ברי השגה במעלות תרשיחא ובפריפריה בכלל".