אישום נגד ראש עיריית אור-יהודה: קרא רחוב ע"ש המאהבת שלו

(עדכון) - דוד יוסף מואשם כי ניצל את כוחו ואת מעמדו כדי לבצע עבירות מין כלפי מספר נשים שעבדו תחתיו ■ בנוסף הוא נאשם בגניבה, מירמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש הליכי משפט וחקירה

דוד יוסף - ראש עירית אור יהודה חשוד בהטרדה מינית  / צילום:אמיר מאירי
דוד יוסף - ראש עירית אור יהודה חשוד בהטרדה מינית / צילום:אמיר מאירי

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד ראש עיריית אור-יהודה, דוד יוסף, המייחס לו 25 סעיפי אישום הכוללים שורה ארוכה של עבירות, ובהן גניבה בידי עובד ציבור, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ללא הסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, עבירות על החוק למניעת הטרדה מינית, עבירות מירמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות שיבוש הליכי משפט וחקירה. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה.

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחלי חזן-פלדמן, החל מחודש מאי 2007 ועד לחודש יוני 2015, במשך למעלה משתי קדנציות, כיהן הנאשם כראש העיר אור-יהודה. בתקופה זו, נטען, ניהל הנאשם את העיריה ביד רמה והטיל חתתו על עובדי ועובדות העירייה. כאשר מי מהעובדים לא נעתר לדרישותיו, דאג הנאשם לא פעם לבוא עמו חשבון, על-ידי כך שביצע כלפיו פעולות נקמניות, במסגרתן סילק, פיטר, ביטל פרויקטים ושלל תקציבים, וזאת כדי לפגוע בעובד שהמרה את פיו.

עוד נטען בכתב האישום כי במהלך התקופה האמורה ובאופן שיטתי ניסה ופעמים אף הצליח הנאשם לקיים קשרים מיניים עם נשים רבות, במצב משפחתי ובגילאים שונים ומגוונים, אותן פגש במהלך עבודתו.

לפי האישום, כאשר מישהי נשאה חן בעיני הנאשם, ומבלי שאותן נשים הביעו רצונן להיות בקשר עמו, היה הנאשם מלטף את הנשים במקומות שונים בגופן ו/או מנשקן, נצמד לגופן או פונה אליהן בביטויים בוטים שונים המתייחסים למיניותן. הנאשם, כך נטען, עשה כן פעמים רבות בלשכתו בעירייה וכן במקומות שונים, וזאת על אף שנשים רבות לא הסכימו לביצוע המעשים האמורים ופעמים רבות אף ניסו לגרום לו לחדול ממעשיו.

רחוב על שם המאהבת

לפי כתב האישום, כדי לגרום לנשים העובדות עימו לקיים עמו קשרים אינטימיים, ניצל ראש העיר את מעמדו ואת תפקידו, וביצע שורה של מעשי מירמה והפרת אמונים, תוך שפעל במספר דרכים.

כך, למשל, על-פי כתב האישום, באחד המקרים הורה יוסף לקרוא לאחד הרחובות בעיר על שם המאהבת שלו. "ב-26 ביוני 2013 כינס יוסף ישיבת מעצת עיר והציע מספר שמות לאזור תעשייה חדש. כל השמות שהציע נבחרו מיד ברוב קולות, ללא דיון מהותי. אחד השמות היה 'באלי'. הנאשם לא הסביר מדוע בחר בשמות אלה, ולא נשאל על כך. 'באלי' היה כינויה של ע', מאהבתו, בפי הנאשם ושם החיבה בו קרא לה. במהלך תקופת הקשר ביניהן נהג יוסף לומר ל-ע' כי 'ייתן לה את החיים שלו ויקרא רחוב על שמה'".

כך, נטען, נהג הנאשם להיטיב עם הנשים שנעתרו לו על-ידי כך שגנב בעצמו, או באמצעות אחרים שמילאו את הוראותיו, נכסים שהגיעו אליו מכוח תפקידו כראש העיר, או לעירייה, לרבות מחשבים אישיים, שוברי שי וכן טובות הנאה אחרות שנרכשו מתקציב העירייה או שנועדו לצורך פעילות העירייה. ראש העיר נאשם כי חילק רבים מהכספים הללו למקורביו, לבני משפחתו ולעושי דברו בעירייה.

בנוסף, נטען, הנאשם הורה על שיפוץ מפואר של לשכות הנשים שנעתרו כאמור לדרישותיו, ו/או נשים אותן רצה לרומם, זאת מתקציב העירייה ופעמים רבות על חשבון תקציבים שנועדו לצרכים אחרים.

בנוסף, לפי האישום, הנאשם אף נהג להזמין את הנשים לסעוד איתו במסעדות שונות, וכן נהג לצרפן לטיולים בהם השתתפו מקורביו או גורמים שונים בעירייה, או לטיולי גיבוש של עובדי העירייה במימון העירייה.

קידם נשים ופיטר אחרים

כמו כן, נטען, לעיתים קידם הנאשם נשים שנעתרו לו ואשר נמצאו בקרבתו, וזאת על אף שלעיתים הקידום לא תאם את כישוריהן, את יכולותיהן או את דרישות התפקידים אותם קיבלו, תוך שהוא מפטר או מעביר מתפקידם עובדים אחרים, ללא כל הצדקה עניינית.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים שהוטלו על יוסף עם שחרורו ממעצר.

כן התבקש בית המשפט להוציא צו איסור פרסום על כל פרט בכתב האישום שיש בו כדי להוביל לזיהוי מי המתלוננות בתיק, וכן כל פרט שיופיע בפרוטוקול הדיונים בתיק שיש בו כדי להביא לזיהויין, לרבות שם המחלקה בה הן מועסקות, גילן המדויק, שמות הממונים עליהן, מצבן המשפחתי ועוד.

כן מתבקש בית המשפט להורות כי הדיונים בתיק בהן תישמענה עדותן של המתלוננות יתקיימו בדלתיים סגורות.

החקירה נוהלה בידי לה"ב 433 - יאח"ה.