אושרה מכירת התחנה המרכזית הישנה בת"א ב-560 מיליון ש'

שיכון ובינוי נדל"ן וקבוצת משולם לוינשטיין ישלמו 86% יותר מההצעה הראשונית שהוגשה במכרז ■ 60% מהמתחם יוקצו לתעסוקה ולמסחר, ו-40% למגורים, במסגרתם ייבנו כ-1,000 יחידות דיור

בית משפט השלום בראשון לציון אישר הבוקר (ד') את מכירת מתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב לידי חברת שיכון ובינוי נדל"ן וקבוצת משולם לוינשטיין.

כשבועיים לאחר ההתמחרות שנערכה בין ארבע הקבוצות שהגישו את ההצעות הגבוהות ביותר במסגרת המכרז לרכישת המתחם היוקרתי בדרום העיר, אישרה השופטת דפנה בלטמן-קדראי את בקשת המכר של הכונסים, עוה"ד מרדכי גלוסקה ודורית לוי-טילר.

במסגרת העסקה למכירת המתחם תשלם השותפות 560.5 מיליון שקל - סכום הגבוה ב- 86% מההצעה הראשונית שהוגשה במכרז.

בהחלטתה כתבה השופטת, כי "לאחר שהתקיימו הליכי כינוס מוצלחים במהלכם הוגשה הצעה ראויה למכר המקרקעין ומשלא הועלו התנגדויות לאישור המכר עצמו, מצאתי כי יש מקום להיעתר לבקשת הכונסים לאישור המכר". לפי ההחלטה, אם בתוך 48 שעות לא תחזורנה שיכון ובינוי וקבוצת לוינשטיין מהצעתן לרכישה, תינתן החלטה המאשרת את המכר על פי בקשת הכונסים.

הקרקע שרכשו החברות כוללת 5 חלקות ומתפרשת על פני כ-36 דונמים בין הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי ושדרות הר ציון. על פי תכנית המתאר לשטח, שאושרה בחודש פברואר האחרון, 60% ממנו יוקצו לתעסוקה ולמסחר, ו-40% למגורים, במסגרתם ייבנו כ- 1,000 יחידות דיור. היקף הבינוי יגיע לכ- 280 אלף מ"ר, וזכויות הבנייה האפשריות הן בהיקף כולל של עד 1,280%.

כיום משמש המתחם לדוכני פירות וירקות, רוכלות ועסקים קטנים. במתחם ישנם גם פולשים ודיירים מוגנים, ובמסגרת עסקת המכר יקבלו הרוכשים את הקרקע כמות שהיא.