בזק מבקשת לבטל את הפיקוח על מחיריה

לטענת בזק, רפורמת השוק הסיטונאי מצליחה, והפיקוח על מחירי הטלפוניה שלה פוגע בצרכנים ובתחרות ■ פרטנר וסלקום יתנגדו

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

בזק מבקשת ממשרד התקשורת לבטל את הפיקוח על מחירי הטלפוניה שלה. ביטול הפיקוח על מחירי הטלפוניה של בזק הוא חלק מהמדיניות שקבע משרד התקשורת, לפיה בתום חצי שנה ממועד כינונו של השוק הסיטונאי יבוטל הפיקוח על המחירים, ובתום 9 חודשים יישקל ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לחברות-הבנות שלה.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, העלתה את הבקשה בשיחותיה עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

הטענה של בזק היא שקרוב ל-100 אלף איש כבר עברו במסגרת הרפורמה, החל מחודש פברואר השנה, למודל של רכישת שירותי אינטרנט דרך ספק אינטרנט שמוכר גם את התשתית בחבילה אחת.

לדברי בזק, משאין עוררין על כך שהרפורמה עובדת, מייצרת תחרות ומביאה להורדת מחירים, צריך המשרד לעמוד בדיבורו ולבטל את הפיקוח על מחירי החברה.

הטלפוניה של בזק נתונה לפיקוח מחירים היסטורי, והתעריפים גבוהים מאד, בין היתר בשל העובדה שהמחיר מפוקח, ומשרד התקשורת לא מאפשר לחברה להוריד מחירים, בטענה כי ההורדה תפגע במתחרים.

בשנה האחרונה הגישה בזק בקשות רבות לאשר לה מבצעים להורדת מחירים, ואת כולן דחה המשרד.

הטענה של המשרד היא שהורדת המחירים בטלפוניה תסייע לבזק לשמור על רווחיותה הגבוהה, והדבר יקשה עוד יותר על מתחרותיה להרחיב את התחרות מולה.

דבר נוסף קשור לעובדה שהשוק הסיטונאי אמור מבחינת המשרד לכלול את הטלפוניה של בזק, כך שהחברה תציע את הטלפוניה שלה למתחרותיה במחיר מוזל, והן ימכרו את השירות ללקוחותיהן. בזק מתנגדת להקצאת הטלפוניה שלה למתחרותיה, והנושא מהווה מחלוקת קשה בין החברה למשרד.

השבוע פורסם ב"גלובס" כי משרד התקשורת החל בעבודה פנימית לגיבוש ביטול כללי ההפרדה המבנית בבזק. הידיעה קוממה חלק מהמפעילים, שפנו למשרד וביקשו הבהרות. בעיני המפעילים, ביטול ההפרדה המבנית בבזק אינו בא בחשבון בשלב הזה, ודאי וודאי כאשר בזק אינה מאפשרת למפעילים את הטלפוניה שלה.

בנוסף, המפעילים טוענים גם כי התחרות בתחום הטלוויזיה לא התבססה עדיין, ולכן מתן אפשרות לבזק להיכנס לעולם חבילות השירותים לפני שהטלוויזיה התבססה כמרכיב תחרותי בסל המתחרות - משמעו הכחדתה של התחרות בתחום התקשורת מצד פרטנר וסלקום.

בכיר במשרד התקשורת אמר כי הנושא כרגע אינו נמצא על הפרק.