נעילה חיובית בבורסה בת"א; אלון רבוע כחול נפלה 7.7%

מדד הנאסד"ק עלה ביום שישי לשיא היסטורי חדש בעקבות הזינוק במניית גוגל, אולם מדד הדאו-ג'ונס סגר בירידה קלה ■ מניות הסלולר זינקו גם היום ■ כלכלני לאומי: "רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד"

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') תוך המשך המגמה החיובית, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים ביום שישי במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עלה לשיא היסטורי חדש בעקבות הזינוק במניית גוגל, אולם מדד הדאו-ג'ונס סגר בירידה קלה. מניות הסלולר המשיכו גם היום במסע צפונה וזינקו עד כ-5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-652 מיליון שקל. מדד המעו"ף רחוק כעת בכ-0.7% מהשיא.

כלכלני הלמן אלדובי מציינים בסקירתם השבועית כי "על אף הצהרתה של הנגידה פלוג כי הסבירות להורדת ריבית קטנה משמעותית, נראה כי הנתונים הממשיכים להצביע על שיעור צמיחה נמוך מהצפוי, נתוני יצוא מאכזבים והתחזקות של השקל דווקא תומכים בהורדת ריבית נוספת. ירידה משמעותית בציפיות לאינפלציה בחודשים הקרובים כתוצאה מהכנסת מוצרים נוספים לפיקוח ומחירי נפט נמוכים, לצד המשך הייסוף בשקל יכולה לגרום לבנק ישראל לשוב ולשקול הפחתת ריבית נוספת".

יוון עדיין במוקד. שר האוצר היווני לשעבר, יאניס ורופאקיס, ממשיך לתקוף את ההסכם אליו הגיעה הממשלה היוונית עם נושיה. בראיון שהעניק ל-BBC אומר ורופאקיס כי "הרפורמות שהוטלו על יוון הולכות להכשל".

לדברי ורופאקיס, שהתפטר בטרם הושג ההסכם בין הצדדים, "התוכנית הזו תזכר בהיסטוריה כאסון הגדול ביותר אי פעם בניהול מאקרו-כלכלי". לדבריו, "התוכנית הזו תכשל בכל מקרה, לא חשוב מי יישם אותה", וכשנשאל כמה זמן זה יקח, ענה: "היא כבר נכשלה". ורופאקיס אמר כי לאלכסיס ציפראס, ראש הממשלה, לא הייתה הרבה ברירה אלא לחתום. "ניתנה לנו ברירה לבחור בין סילוק מגוש האירו לכניעה, והוא החליט שכניעה היא האסטרטגיה הטובה יותר", אמר.

בתוך כך, הממשלה היוונית הודיעה אתמול כי הבנקים במדינה יפתחו ביום שני, לאחר שהיו סגורים מאז ה-29 ביוני. מרבית המגבלות על העברות כספים ומשיכות יהיו עדיין בתוקף.

"רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד"

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "בחודשים מאי-יוני התרחשה עליית תשואות חדה בשוק האג"ח, בעיקר בחלק הארוך של עקומים ממשלתיים מרכזיים בחו"ל ובישראל. לאור זאת, המלצנו לאחרונה על הארכה קלה של מח"מ התיק. גם לאחר הארכה זו, מח"מ התיק המומלץ נותר דפנסיבי. זאת, כיוון שרמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני".

גם השבוע מציינים בלאומי כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת החזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל.

מניות אורמת טכנ' , אופקו , נייס ומזור רשמו עליות שערים על רקע פערי ארביטראז' חיוביים.

מניות הסלולר סלקום ופרטנר המשיכו לרכז עניין לאחר זינוקים של עשרות אחוזים בשבוע שעבר.

חברת פרטנר וההסתדרות סיכמו על תוכנית פרישה מרצון. הצפי הוא לפרישה של 200-300 עובדים בסך הכל שיפרשו במסגרת התוכנית. פרטנר הודיעה לבורסה, כי התוכנית תגרור הפרשה חד-פעמית של כ-35 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015. העלות הסופית של תכנית הפרישה תיקבע בהתאם למספר העובדים שיפרשו בפועל והרכבם.

דלתא גליל הודיעה היום כי רכשה את המותג P.J. Salvage ונכסים אחרים של Loomworks Apparel, חברה מובילה בתחום של הלבשת שינה, הלבשת פנאי, הלבשה תחתונה ואביזרים נלווים הפועלת מארה"ב בתמורה לכ-37 מיליון דולר. בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות שנקבעו בהסכם לשנים 2016 ו-2017 , דלתא עשויה לשלם תשלום נוסף בסך כולל של עד 3.75 מיליון דולר. המכירות הצפויות של הפעילות הנרכשת בשנת 2015 מוערכות בכ-25 מיליון דולר.

אלון רבוע כחול המשיכה לאבד גובה לאחר אסיפת בעלי האג"ח שהתקיימה הבוקר. מחזיקי האג"ח מתקשים להירגע ודורשים ביטחונות נוספים מקבוצת אלון. בעלי האג"ח העלו את הבקשה בשל ההערה במצבה של מגה כמובן, ודורשים תשובה סופית עד יום רביעי תוך שהם מאיימים ללכת להסדר חוב נוסף. (לכתבה המלאה)