החל ממחר: עיצומים במינהל התכנון ולשכות התכנון המחוזיות

הסיבה לעיצומים היא המבוי הסתום במשא ומתן שמתנהל בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הממונה על השכר באוצר ■ במסגרת העיצומים, שיקיפו כ-300 עובדים מכל רחבי הארץ, לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה לפניות בטלפון או בדוא"ל

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

עובדי מינהל התכנון ולשכות התכנון המחוזיות יפתחו מחר (ב') בעיצומים, כך הודיעה היום (א') ההסתדרות. הסיבה לעיצומים היא המבוי הסתום במשא ומתן שמתנהל בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הממונה על השכר באוצר.

במסגרת העיצומים, שיקיפו כ-300 עובדים מכל רחבי הארץ, לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה לפניות בטלפון או בדוא"ל, העובדים לא ישתתפו בוועדות מקומיות ובוועדות ערר, לא יתקיימו ישיבות מליאה וישיבות משנה ולא ייערכו פגישות עבודה עם רשויות מקומיות, לא ייחתמו היתרים לקווי גז ולא יופקו נוסחי פרסום לתכניות בניין עיר. כמו כן, לא ייקלטו תכניות חדשות ולא ייבדקו תכניות חדשות ותכניות קיימות.

נציין כי מדובר במהלך שעתיד להשפיע בצורה ישירה על ענף הנדל"ן משום שהוועדות האמורות או השירותים שמעניקים עובדי מינהל התכנון ולשכות התכנון מהוות צוואר בקבוק בכל הנוגע לאישור תכניות וקידום תכניות קיימות. ככל שעיצומים אלו יתארכו ההשפעה על הענף תהיה קשה יותר. נזכיר שגם במצב בו מינהל התכנון ולשכות התכנון המחוזיות עובדות כרגיל, הביורוקרטיה לצד המחסור בתקנים מובילה לכך שאישור תכניות בישראל אורך זמן רב, כך שהעיצומים רק יוסיפו עיכוב לפקק התנועה הקיים במוסדות התכנון כבר היום.

מההסתדרות נמסר היום כי: "במוקד המחלוקת, ההסתדרות מבקשת לתקן את העיוותים שנוצרו בשכר העובדים בעקבות שינוי בחוק התכנון והבניה אשר הביא לרפורמה מקיפה בעבודת מינהל התכנון והלשכות המחוזיות. נכון להיום, העובדים במינהל התכנון ובלשכות המחוזיות מועסקים בכמה צורות העסקה שונות, דבר שפוגע בשוויוניות ומעמיק את הפערים. לאחר 10 חודשים שבהם נעשו ניסיונות לפתור את המחלוקת בין הצדדים, לא הושגה פשרה והאוצר הביא את המו"מ למבוי סתום".