רשם העמותות להתאחדות לכדורגל: אלי טביב לא יכול לשמש כחבר הנהלה

דורש לפסול אותו מיידית מהנהלת ההתאחדות, בשל הרשעתו הפלילית בפרשת הקטין ■ לא התייחס ישירות במכתבו ליועמ"ש ההתאחדות לשאלת כשירותו של טביב לשמש כבעלים בבית"ר ירושלים ■ העביר ביקורת על ההתאחדות: "היה מקום כי תקבל החלטה עצמאית"

אלי טביב / צלם: אלון רון
אלי טביב / צלם: אלון רון

רשם העמותות קורא להתאחדות לכדורגל להדיח את אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, מתפקידיו הרשמיים בהנהלת ההתאחדות - זאת בשל הרשעתו בהכאת הקטין, במסגרתה נידון לעבודות שירות.

במכתב ששוגר היום (ב') ליועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד אפרים ברק, על-ידי עו"ד שולי אבני-שוהם, מנהלת חטיבת דת, תרבות וספורט ברשות התאגידים (מלכ"רים) - הודגש כי "רשם העמותות סבור כי אין מקום להמשך כהונתו של מר טביב כחבר ועד בהתאחדות לכדורגל. על ההתאחדות להעביר לעיוננו הודעה בדבר התפטרותו של מר טביב מתפקידו או הודעה על החלטה בדבר העברתו מתפקידו כחבר ועד בעמותה וזאת לא יאוחר מיום 1.9.2015".

הרשם אף שיגר מסר ברור להתאחדות, כי "ככל שלא תתקבל הודעה כאמור - ישקול רשם העמותות הפעלת סמכויותיו על-פי דין".

הכדור עובר כעת למגרש של ההתאחדות, שצריכה מבחינת הרשם להעביר בקשה לבית הדין העליון לפסול את טביב מתפקידו בהנהלת ההתאחדות. יש לציין כי הרשם לא התייחס ישירות לשאלת כשירותו של טביב לשמש בתפקידים רשמיים אחרים בכדורגל הישראלי - לרבות כבעלים של בית"ר ירושלים.

במשרד הרשם העבירו ביקורת על ההתאחדות על כך שהמתינה לחוות הדעת שלהם בנושא: "היה מקום שההתאחדות, כגוף שמצהיר על עצמו כפועל למיגור האלימות בספורט, תגיש בקשה לבית הדין העליון באמצעות היועץ המשפטי/תובע ההתאחדות, ותקבל החלטה עצמאית בעניין זה, תוך אמירה ברורה שההתאחדות מקדמת את הצהרותיה, ולא תעמוד מנגד בהמתנה לקבלת החלטות על-ידי גופים חיצוניים".

יש לציין כי טביב הודיע בכל אופן לפני פתיחת העונה הנוכחית, כי בכוונתו למכור את בית"ר במהלך התקופה הקרובה. לאחר "אירועי שרלרואה" בסוף השבוע האחרון, במשחק של בית"ר בבלגיה בו התפרעו אוהדי הקבוצה - המשיך להצהיר טביב כי מבחינתו הוא לא ממשיך בכדורגל.

אגב, בראיון שקיים עם כניסתו לתפקיד יועמ"ש ההתאחדות, אמר עו"ד ברק ל"גלובס": "אם אלי טביב יורשע בהכאת הקטין, יהיו לעניין הזה שתי השלכות שיצטרכו להיבדק על-ידי ההתאחדות: עניין משמעתי, והעניין שנוגע לזכויות הניהול. ההתאחדות תצטרך להחליט בעניין לפי סוג ההרשעה, סוג העבירה ולפי הוראות התקנון".

כזכור, לאחרונה נעצרו שלושה חשודים בניסיון התנקשות בחייו של טביב, ביניהם הכדורגלן הפעיל בן ה-25 דמיטרי רובינסקי, המשחק במכבי הרצליה מהליגה הלאומית, והעבריין המוכר למשטרה חיים קדושים.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "החלטת רשם העמותות שנתקבלה היום אצל היועץ המשפטי של ההתאחדות קובעת כי מר אלי טביב לא יכול להמשיך לכהן כחבר הנהלת ההתאחדות ומורה להתאחדות לפעול לשם כך שמר טביב יתפטר מתפקידו או להפקעת כהונתו אם לא יעשה כן. ההתאחדות תפנה לפיכך למר טביב ותבקשו להגיש לה מכתב התפטרות מהנהלת ההתאחדות לאלתר. כמו כן תבחן ההתאחדות ותשקול את ההשלכות שיש לקביעת רשם העמותות על כשירותו של מר טביב לשמש, במישרין או בעקיפין, בעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ותפעל בהתאם למתחייב בנושא זה, לרבות באמצעות פניה לבית הדין העליון בנושא".