נעצרו עוד משכירי דירות - כולל אמידים עם קרקעות בארסוף

בני הזוג הודו בחקירה: "טעינו" ■ החשד: משכירי הדירות העלימו מסים בכ-5.5 מיליון שקל ■ חשוד נוסף: ראש ישיבה שהשכיר 5 דירות בלי לדווח ■ מניין משכירי הדירות העצורים בשבועיים האחרונים מגיע ל-11 ישראלים

דירה להשכרה / צילום: תמר מצפי
דירה להשכרה / צילום: תמר מצפי

נמשך מבצע האכיפה של רשות המסים נגד משכירי דירות מגורים שלא מדווחים על הכנסותיהם: הבוקר (ג') ושלשום שוחררו בערובה ובתנאים מגבילים 6 משכירי דירות, שלפי החשד, העלימו הכנסות בסכומים מצטברים של כ-5.5 מיליון שקל.

בין משכירי הדירות החשודים בהעלמת הכנסות גם ז'אן פייר (54) ובריג'יט נורית (50) אסוס, מרח' העוגן בהרצליה, החשודים בהעלמת הכנסות בהיקף של 2.5 מיליון שקל לפחות - כפי שעלה מחקירה שנוהלה נגדם במשרד חקירות מס הכנסה תל-אביב.

שוב: נעצרו משכירי דירות בחשד להעלמות מס במיליונים

מהחקירה עלה, כי לבני הזוג אסוס קרקעות באזור המרינה ובארסוף ובבעלותם 5 דירות יוקרה - שלוש מהן ברחוב העוגן, וילה ברחוב חבצלת השרון ו-וילה נוספת ברחוב שארית הפליטה בהרצליה פיתוח - שהושכרו לצרכי מגורים החל משנת 2000 ואילך, ואולם על פי החשד הם דיווחו לראשונה על הכנסותיהם מדמי שכירות רק בשנת 2014. וגם זאת, רק לאחר דרישת הרשות לדווח על מקורות ההכנסה שלהם.

החשודים, כאמור, השיבו למכתב ודיווחו על הכנסות בשיעור מס של 10%, למרות שחלק מהדירות הושכרו לחברות ולשגרירויות ולכן מדובר בשכר דירה עסקי. בנוסף על כך, מהחקירה עלה כי קיים פער בין הדיווח לבין דמי השכירות ששולמו בפועל.

מהבקשות לשחרורם בערובה עולה, כי בחקירתם הודו בני הזוג, כי לא דיווחו על הכנסותיהם מהשכרת הדירות. האישה אמרה בחקירתה: "אני מודה שעשיתי טעות", והבעל אמר: "אם עשיתי טעות, אני אחראי על כך".

עוד התברר בחקירה, כי בחוזי השכירות שנמצאו בדירתם ברחוב העוגן, סוכם כי התשלום יבוצע בצ'קים מראש, אך בפועל בתום כל רבעון הוחזרו לשוכרים הצ'קים, והם שילמו במזומן. בני הזוג הובאו הבוקר בפני בית משפט השלום בתל אביב ושוחררו בערבויות גבוהות.

חשד: ראש ישיבה השכיר 5 דירות בלי לדווח

גם יחידת יהלום ברשות מנהלת חקירות נגד משכירי דירות, וביניהם את החקירות נגד יעקב דיאמנט (53) ממודיעין עילית ונגד אליהו דואק (46) מבאר יעקב. כעולה מהבקשה בעניינו של דיאמנט, ראש ישיבת "זכר יצחק" במודיעין עילית, אשר הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון, דיאמנט השכיר בחמש עשרה השנים האחרונות 5 דירות במודיעין עילית ובבית שמש מבלי שדיווח על הכנסותיו בסך של כמיליון שקל. מהחקירה נגד אליהו דואק, שבבעלותו 4 דירות בבת ים אותן השכיר בשנים 2005 2011, עלה כי הכנסותיו בגין השכירות בסך כולל של כ-600,000 אלף שקל לא דווחו לרשות המסים.

גם בצפון נמשך מבצעה האכיפה, כאשר משרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון מנהל בימים אלה חקירה נגד יזהר בנימין משה (60) מקרית אתא ונגד ויטלי קורקוז (41) ממעלות. כמצוין בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה נגד יזהר משה, הוא עובד כשכיר, אך בשבע השנים האחרונות היו בבעלותו שש עד שמונה דירות מגורים בחיפה, בקריות ובנהריה - אותן השכיר מבלי לדווח על הכנסות בהיקף של כמיליון שקל לרשות המסים.

לויטלי קורקוז, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו, מיוחס כי השכיר בשש השנים האחרונות בין שלוש לחמש דירות והרוויח כחצי מיליון שקל בגינן, אך כלל הכנסות אלה בדוחות שהגיש באותן השנים לרשות המסים. בנוסף, קורקוז חשוד כי אחת הדירות שבבעלותו, במעלות, אשר עליה הצהיר ככתובת המגורים שלו, אפשרה לו ליהנות מהטבת מס בסך של כ-50,000 שקל, למרות שלפי החשד הוא לא התגורר בה, ולכן גם לא היה זכאי להטבת המס האמורה.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים אולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות.