חצי שנה אחרי שהוסר: "סטטוסים מצייצים" חוזר לפייסבוק

"גלובס" חשף בינואר כי מנהלי העמוד מכרו סטטוסים בתשלום – ופייסבוק הסירה את העמוד בגלל עבירה על תקנון האתר ■ אבי לן וזוגתו: "אם ילד מת, ואתה יולד ילד חדש, הוא לא יהיה בול הילד שאבד לך. התוכניות אחרות"

העמוד הפופולרי "סטטוסים מצייצים" חוזר לפייסבוק - בדיוק חצי שנה אחרי חשיפת "גלובס" על כך שמנהלי העמוד, אבי ועדי לן, קידמו ומכרו חלק מהסטטוסים בעמוד הפייסבוק בתמורה לתשלום.

העמוד החדש בפייסבוק הוא חלק מהנוכחות של בני הזוג לן תחת המותג של "סטטוסים מצייצים" שהם ניסו להחיות מאז הוסר העמוד על-ידי חברת פייסבוק העולמית בינואר השנה. כך, חודש לאחר חשיפת הפרשה, העלו בני הזוג אתר אינטרנט חדש שבו הם ריכזו סטטוסים מרחבי הפייסבוק אל תוך אתר נפרד.

בחודש מאי הגישו בני הזוג תביעה נגד פייסבוק כדי להשיב לרשותם את העמוד הפופולרי, כולל ארכיון הסטטוסים ולא פחות חשוב, קהל של מעל ל-700 אלף גולשי פייסבוק שעקבו בזמנו אחרי העמוד. השניים דרשו פיצוי של 250 אלף שקל, על אף העובדה שהם עצמם עברו על כללי התקנון של פייסבוק, כשקידמו סטטוסים בתשלום בתוך הרשת החברתית - בניגוד לנהלים.

באשר לשאלה מדוע חיכו עד עכשיו עם הקמת עמוד פייסבוק חדש, כשיכלו להעלות אותו כבר יום למחרת הורדת העמוד המקורי על-ידי הרשת החברתית, הסבירו בשיחה עם "גלובס" בני הזוג לן, כי "קיווינו שנצליח ליצור קשר עם פייסבוק וליישר הדורים. אנחנו עדיין לא מוותרים. נמשיך לעשות כל מאמץ להחזיר את העמוד הישן והפופולרי". מפייסבוק סירבו להתייחס לנושא אך גורמים בתחום העריכו כי לא אמורה היתה להיות מניעה להעלות דף חדש מיד אחרי הסרת הקודם.

עוד הוסיפו השניים ואמרו כי "לגיטימי מבחינתנו לחזור לפייסבוק - שם נמצאים החומרים והגולשים. מאוד קיווינו שזה לא סוף פסוק. זה היה עונש לא מידתי".
העמוד נפתח על אף שמאז הסרת העמוד המקורי, עלו תוך ימים ספורים לא מעט עמודים חדשים ומזויפים תחת אותו השם ואותו הקונספט. העמוד החדש הספיק לצבור מאז הבוקר ועד שעות הצהריים כ-14 אלף לייקים והוא עדיין מפגר מאחורי עמודים מזויפים אחרים.

באשר לשאלה אם יצליחו להגיע למספרים שהפכו אותם בעבר לעמוד משפיע ופופולרי, אמרו השניים כי זו לא בדיוק המטרה. "מאוד חשוב להגיד שאנחנו לא רוצים לחזור לתהילת העבר. אם ילד מת לך ואתה יולד ילד חדש, אז הוא לא יהיה בול הילד שאבד לך. התוכניות אחרות. לבוא ממקום אחר, עם צוות של עורכים, לגעת בנושאים שלא נגענו ובסוף פייסבוק היא רק זרוע אחת של כל העסק הזה".

כעת, מנסים בני הזוג לחזור למוטב בסביבת פייסבוק עם העמוד החדש. באמנת שפירסמו בעמוד החדש בפייסבוק, הם מציינים כי "אם יהיה תוכן שיווקי הוא יהיה רק באתר ובאפליקציית האייפון, וכמובן - הוא יסומן ככזה. בכל מקרה, לא יפורסם תוכן שיווקי שאינו מעניין או בעל ערך".

בשיחה עם "גלובס", הסבירו בני הזוג כי "נשלב באתר ובאפליקציה רק תוכן שיווקי שמותאם לעולם של 'סטטוסים מצייצים'. תוכן שהוא ויראלי, אותנטי, מעניין, יוצר דיון וחברתי".