מה יש לו להסתיר? מתי כספי מנסה למנוע סרט עליו בערוץ 1

מבקש צו מניעה וטוען כי בניגוד להסכמים מולו, מפיקי הסרט שנערך על חייו מסרבים להשמיט 9 דקות אותן הוא מבקש לחתוך

מתי כספי / צילום: פולדטינג
מתי כספי / צילום: פולדטינג

הזמר והיוצר מתי כספי דורש למנוע שידור סרט אודותיו בערוץ 1. בבקשה לצו מניעה שהגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עו"ד שמואל גלינקא ממשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל ושות', כתב כספי כי בניגוד להסכמים מולו, לכאורה, מסרבים מפיקי הסרט שנערך על חייו להשמיט 9 דקות אותן הוא מבקש לחתוך מהסרט.

כמו כן טוען הזמר כי הוא למד רק בדיעבד כי הסרט כבר הוקרן בכמה מקומות, והוא דורש להתחלק איתו ברווחים, 50-50, כפי שלדבריו סוכם מראש.

כספי, נטען, "מעוניין בהקרנתו של הסרט, אשר הוא היה שותף להפקתו. אלא שהוא מבקש לממש את הזכות שהוקנתה לו בכתב, באופן מפורש וברור, ולפיה יש לו את זכות 'המילה האחרונה' באשר לחומרים אשר ייכללו בסרט".

על-פי הבקשה, כספי חתם עם המפיק אורי בורדה על הסכם להפקת הסרט "וידוי", סרט דוקומנטרי על "חייו, פועלו ויצירתו המוזיקלית", במסגרתו ניתנה לו "זכות וטו לגבי החומרים שייכללו בסרט".

לטענת כספי, "לאחר השלמת הסרט ומשזה הוקרן בפניו, ביקש כספי לעשות שימוש בזכות המוחלטת שלו על-פי ההסכם בין הצדדים, ולהשמיט מהסרט קטעים שונים לפי דרישתו, אשר אורכם הכולל הינו כ-9 דקות בלבד; אלא שלהפתעתו הרבה של המבקש ובניגוד גמור להוראות ההסכם - שמי שינפלד, אליו הועברו זכויותיו של בורדה על-פי ההסכם, סירב לדרישה".

לדברי כספי, חרף התנגדותו, הסרט הוקרן בפסטיבל "דוקאביב" בתל-אביב ובבתי קולנוע נוספים.

על-פי כספי, "התנהלותם של המפיקים, אשר אין דרך אחרת לכנותה מאשר נכלולית, ההסתרה וההטעיה בה הם נוהגים בסרבם להענות לדרישתו, במניעת מידע באשר למועדי ומיקומי הקרנת הסרט וכן אי-שיתופו ברווחים הכספיים שהניב להם עד כה, הכול בניגוד להתחייבותם כלפיו בהסכם".

מרשות השידור נמסר כי "הסרט 'מתי כספי - וידוי' מיועד לשידור בערוץ הראשון. רשות השידור מקווה כי מתי כספי ומפיקי הסרט יגיעו להסכמות ביניהם בהקדם. יחד עם זאת, נציין כי הסרט, כפי שהרשות אישרה, הוקרן בפסטיבל 'דוקאביב' ובהקרנות פומביות ברחבי הארץ וזכה לתגובות טובות של הקהל ולביקורות חיוביות".