סיידוף צריך להיות עד מדינה

אנו זקוקים לעזרא סיידוף כעד מדינה. הוא יודע הכי טוב מה באמת הולך במעונות רה"מ

עזרא סיידוף / צילום: ליאור מזרחי
עזרא סיידוף / צילום: ליאור מזרחי

אני מכיר את עזרא סיידוף. הוא קיים בכל מוסד ציבורי. אני זוכר אותו מרשות השידור שבה הגשתי כמה שנים תוכניות בערוץ הראשון וברשת ב' ברדיו. שם יש הרבה כאלה.

הסיידופים הם אנשים שלמענם הומצאה ההגדרה "עבד כי ימלוך". הם בדרך-כלל אנשים פשוטים עם המון חוכמת רחוב. הם יודעים לפלס את דרכם אל מקומות גבוהים, בעיקר באמצעות נכונות כלבית עד כדי התבטלות לשרת את הבוס.

הם קוראים לזה "נאמנות". אבל זו נאמנות על-תנאי. התנאי הוא שהשירות לבוס ייטיב גם עם המשרת. ברגע שזה משתנה - אין נאמנות. כי יש בוס חדש, וה"נאמנות" עוברת אליו.

מה מתכננת הפרקליטות?

מה מתכננת עכשיו המשטרה לסיידוף של נתניהו? מה מתכוונת הפרקליטות לעשות אתו?

המסלול המקובל הוא חקירה, ואז, אם יש הצדקה, כתב אישום. מכיוון שהחשדות נגד סיידוף כבר הוכחו לכאורה בתחקירים עיתונאיים, עם מסמכים ותצלומים, קרוב לוודאי שהאישום אכן יגיע.

ומה אז - מה ייצא מזה לעם ישראל, איזו תועלת תצמח מכך? את תופעת הסיידופים זה לא יכול לעצור. מדובר באנשים שה"נאמנות לשם הישרדות" טבועה בדמם, והם רבים מספור. גם אם ירצו להשתנות - ספק אם יהיו מסוגלים לכך.

מעצרו וחקירתו של סיידוף יכולים להיות מועילים רק אם תיחתם אתו עסקת טיעון. הוא המקור המוסמך ביותר למה שמתרחש ב"מעונות". כל-כך הרבה נכתב על כך, כל-כך הרבה הוכחש, שאנחנו ממש זקוקים לסיידוף כעד מדינה. נגד הנתניהואים. זו שטות לחשוב שהדברים שעשה סיידוף בוצעו מבלי שקיבל הוראה מגבוה.

סיידוף הוא הש"ג

סיידוף הוא הש"ג בפרשה, הוא לא שייך לשדירת המחליטים והמפקדים. להאשים רק אותו זה בזבוז הזדמנות לרדת לחקר האמת. אם סיידוף היה הידיים, אז ייתכן שהקול שייך לנתניהו, בנימין או שרה. אין שום היגיון בהחלטת היועץ להימנע מחקירתם באזהרה, אפילו "בשלב זה".

אלא אם כן הכוונה היא לעסוק בסיידוף עד שיאמר "רוצה אני" להצעה להיות עד מדינה. והוא יתרצה. כי הסיידופים לא פראיירים. הם יכולים להיות "נאמנים" - אבל לא בכל מחיר.

מעון או ארמון?

שרה ובנימין נתניהו לא מתגוררים בבית או בדירה כמו כולנו. הם גרים ב"מעונות". וכאן, אני חושב, מתחילה הבעיה. כי ההגדרה הזאת יכולה לתת רעיונות למישהו, ואולי למישהי. כמו, למשל שבמעון - להבדיל מבית - אפשר לנפח חשבונות, למכור רכוש מדינה (בקבוקים וכו') ולקחת לכיס הפרטי או להעביר רהיטי גן למעון השני, הפרטי, בקיסריה.

אם הכול זה "מעונות", אז מה זה כבר משנה אם הרהיטים חונים במעון זה או אחר? זו הגדרה מכשילה. יותר מדי דומה לארמון.